Publicistický dokument z prostředí základní umělecké školy - Kouzlo nekouzlo zobcové flétny
Journalistic document from an environment of elementary art school - The magic of recorder
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118376Identifikátory
SIS: 215403
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štoll, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
22. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
videožurnalismus, dokument, zobcová flétna, základní umělecká škola, autorský videožurnalismus, audiovizuální žurnalistika, publicistikaKlíčová slova (anglicky)
videojournalism, document, recorder, elementary art school, audiovisual journalism, journalistic documentCílem praktické bakalářské práce je předložit autorský audiovizuální snímek. Teoretická část nastoluje základní principy dokumentu a publicistické tvorby. Na základě vymezení se snaží určit publicistický dokument. Dále se věnuje základním aspektům audiovizuálního sdělení. Závěrem teoretické části práce rozvádí fenomén videožurnalismu. Popisuje některé principy, krátce postup práce a ukazuje příklady v českém prostředí, zejména v odvětví mobilního žurnalismu. Stěžejní částí praktické bakalářské práce je publicistický dokument, který je zpracovaný na základě principů videožurnalismu. Autorka se během procesu ocitla v roli reportéra, kameramana, zvukaře nebo střihače. Publicistický snímek se věnuje výuce zobcové flétny na základní umělecké škole s důrazem na vyvrácení názoru, že flétna není plnohodnotný nástroj. Audiovizuální snímek nastoluje názory učitelky základní umělecké školy, profesionálního zobcového flétnisty a studentky konzervatoře. Mluví o jedinečnosti flétny, její zranitelnosti a možných stereotypech, během kterých dochází k názoru o neplnohodnosti zobcové flétny.
The main aim of this practical bachelor's thesis is to present author's audio-visual film. The theoretical part describes the basic principles of documentary and journalistic production. Further it generalizes the basic aspects of audio-visual communication. The final theoretical part of the thesis develops the phenomenon of videojournalism. It describes important principles, briefly the procedure of work and it illustrates videojournalism on the Czech environment, especially in the field of mobile journalism. The main part of the practical bachelor's thesis is the journalistic document, which is based on the principles of videojournalism. During the process, the author found herself in the role of reporter, cameraman, sound engineer or editor. The journalistic film will capture the environment of the recorder at the elementary art school with emphasis on presuming recorder as non-full-fledged instrument. The audiovisual film shows the opinions of elementary art schoolteacher, professional recorder player and student of music academy. They talk about the uniqueness of the recorder, its vulnerability, and the threat of the stereotype.