Právo duševního vlastnictví v počítačových hrách
IP law in computer games
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116480Identifiers
Study Information System: 207196
Collections
- Kvalifikační práce [14140]
Author
Advisor
Referee
Křesťanová, Veronika
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law
Date of defense
28. 1. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Videohra, duševní vlastnictví, autorské právoKeywords (English)
Video game, Intellectual property, CopyrightPrávo duševního vlastnictví ve videohrách Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou videoher v právech duševního vlastnictví. Přesto, že ekonomický potenciál videoherního průmyslu je největší ze všech odvětví průmyslu volného času, existuje zde mnoho nezodpovězených právních otázek, týkajících se této problematiky. Práce se zaměřuje na práva duševního vlastnictví, zejména na právo autorské, ale také na některá práva průmyslového vlastnictví. Těžištěm práce je právní rozbor jednotlivých prvků videohry, jejich právní zařazení a také subsumpce videohry jako takové pod právní úpravu České republiky. Závěrečná část práce se zabývá úvahami de lege ferenda o tom, jak by videohra měla být upravena v českém právním řádu. Práce se dělí na osm částí, kapitoly a podkapitoly. V první části se práce věnuje videohernímu průmyslu ve světě a jeho situaci v České republice. Druhá část práce vymezuje pojem videohry, který je z hlediska českého práva zatím opomenut. Videohra je do rámce stávající české úpravy zařazena v části třetí. Ve čtvrté částí práce jsou rozebrány struktura videohry a definice jejích jednotlivých prvků. Pátá část práce je věnována autorství videohry, tomu, jakým způsobem autorství vzniká, na které části videohry se autorství vztahuje a v jakém rozsahu. Část šestá se zaměřuje na nejvýznamnější...
Intellectual property in computer games Abstract The topic of this thesis is the issue of video games in intellectual property rights. Although their economic potential is the largest of all sectors of the leisure industry, there are many unanswered legal questions on this issue. The work focuses on intellectual property, especially on copyright, but also on industrial property rights. The focus of the thesis is the legal analysis of individual elements of the video game, their legal classification and subsumption of the video game as such under the legal regulation of the Czech Republic. At the end of the thesis are reflections de lege ferenda on how a video game should be regulated in the Czech law. The work is divided into eight parts, chapters and subchapters. The first part of the thesis is devoted to the video game industry and its situation in the Czech Republic. The second part defines the concept of video games, which is not reflected in Czech law. Part three comprises of inclusion of video game under the existing Czech legislation. The following fourth part of the thesis is the structure of the video game and the definition of its elements. The fifth part of the thesis analyzes the authorship of the video game, how it originates, to which parts of the video game the authorship applies and to what...