Zkušenost s přípravnými ročníky v sociálně vyloučených lokalitách Mostecka
Experience with Preparatory Classes in Socialli Excludet Localities in Most
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/112082Identifikátory
SIS: 175099
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Vedoucí práce
Oponent práce
Valášková Vincejová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
přípravné ročníky|vzdělávání|sociální znevýhodnění|sociálně vyloučené lokality|nízká úroveň vzděláníKlíčová slova (anglicky)
preparatory classes|education|social disadvantage|socially excluded areas|low education levelBakalářská práce pojednává o problematice sociálního vyloučení a významu přípravných ročníků pro děti ze sociálně vyloučených lokalit. Přípravné ročníky jsou opatřením, které by mělo podpořit nepříznivou situaci v procesu vzdělávání v sociálně vyloučených lokalitách Mostecka. Cílem této práce je zjistit postoje a hodnocení učitelů k přípravným ročníkům v sociálně vyloučených lokalitách. Charakter práce je teoreticko-empirický. Teoretická část je zaměřená na vymezení pojmů dané problematiky. Empirická část se zaměřuje na kvalitativní výzkumné šetření, které je realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů s učiteli přípravných tříd, ale tak s učiteli prvního stupně základních škol, kteří již měli zkušenost s výukou žáků z přípravných ročníků v sociálně vyloučeních lokalitách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The bachelor thesis deals with the topic of socially disadvantage environment and the mening of preparatory classes for children from the socially excluded areas. The preparatory classes are a measure which could help find a solution to this complicated issue in the education process in the socially excluded areas of Most. The aim of the thesis is to determine the opinions and the evalution from the teachers to the preparatory classes in the socially excluded areas. The charakter of the thesis is the theoretically-empirical. The theoretical part is aimed at definic the terms of the given issue. The empirical part is focused on the qualitive research which is implemented in form half-structured interviews with the teachers of the preparatory classes and also with the teachers from primary schools who had the expirience with teaching children from the preparatory classes in the socially excluded areas Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)