Možnosti a limity interaktivních aplikací pro výuku hry na hudební nástroj
The possibilities and limits of interactive applications for learning a musical instrument
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107585Identifiers
Study Information System: 202537
Collections
- Kvalifikační práce [23212]
Author
Advisor
Consultant
Segi, Stefan
Referee
Slussareff, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
17. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
interaktivní aplikace|mobilní aplikace|gamifikace|internet|hudební nástroj|hudba|kvalitativní výzkumKeywords (English)
interactive applications|mobile applications|gamification|internet|musical instrument|music|qualitative researchTématem této bakalářské práce jsou interaktivní aplikace pro výuku hry na hudební nástroj. Teoretická část se zaměřuje na využití internetu (web 2.0, web 3.0, music 3.0), informačních technologií a interaktivních aplikací v oblastech moderního hudebního vzdělávání a popisuje rovněž současný stav využívání těchto aplikací, který vychází především ze zahraničních odborných článků nebo studií zabývajících se touto problematikou. Hlavní část práce se skládá z kvalitativního výzkumu s konzervatoristy studujícími na vybraných pražských konzervatořích. Výzkum byl prováděn s cílem zjistit uživatelskou zkušenost konzervatoristů s těmito aplikacemi a se záměrem ověřit potenciál a reálný přínos takto koncipovaných aplikací.
The theme of this bachelor thesis are interactive applications for learning musical instruments. The theoretical part focuses on the use of the Internet (web 2.0, web 3.0, music 3.0), information technologies and interactive applications in the areas of modern music education and also describes the current state of use of these applications, which is based mainly on foreign academic journals, articles or studies related to this topic. The main part of the thesis consists of qualitative research with conservatorists studying at selected Prague conservatories. The research was conducted to determine the conservatorist's user experience with these applications and simultaneously verify the potential and real benefits of such conceived applications.