Greenwashing a jeho vnímání zákazníky
Greenwashing and its recognition by customers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107321Identifikátory
SIS: 192540
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zavadilová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
greenwashing, green marketing, ekoznačení, greenwashingové produkty, kvalitativní výzkum, hloubkový rozhovorKlíčová slova (anglicky)
greenwashing, green marketing, eco-labels, greenwashing products, quality research, in-depth interviewCílem této bakalářské práce je analyzovat vnímání greenwashingových produktů z pohledu koncových uživatelů. V teoretické části autorka nejprve představí green marketing, z kterého greenwashing vychází. Následně je podrobněji rozebrán greenwashing, jeho definice, historie a nakonec praktiky, které jsou důležité pro identifikaci greenwashingových produktů. Zmíněna je i funkce eco-labels, které rovněž souvisí s praktikami greenwashingu. V praktické části autorka pomocí stanovených kritérií z teoretické části identifikuje tři produkty, u kterých se nachází známky greenwashingu. Pomocí metody hloubkových rozhovorů byla zkoumána možnost identifikace greenwashingových produktů samotnými zákazníky a následně byl zjišťován jejich postoj k těmto produktům. Dle výsledků bylo zjištěno, že zákazníci si u ekologických/ ekologicky vypadajících produktů nejvíce všímají složení, ekooznačení a mají problém greenwashingové produkty rozeznat od ekologických produktů.
The aim of this thesis is to analyse the perception of greenwashing products from the perspective of end users. In the theoretical part, the author first introduces green marketing from which greenwashing is based. Subsequently, greenwashing, its definitions, history, and practices that are important to identifying greenwashing products are discussed in more detail. Also mentioned is the eco-labels function, which is also related to greenwashing practices. In the practical part, the author uses three criteria from the theoretical part to identify three products with greenwashing signs. Using the in-depth interview method, the possibility of identifying greenwashing products by the customers themselves was investigated and their attitude to these products was then investigated. As a result it has been found, that customers are most concerned about composition, eco-labeling, and greenwashing products from organic products.