Postoj českých internetových influencerů k fast fashion
Czech internet influencers'opinion on fast fashion
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107294Identifiers
Study Information System: 204405
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
13. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Rychlá móda, influencer marketing, sociální sítě, Instagram, Youtube, vlivKeywords (English)
Fast fashion, influencer marketing, social media, Instagram, Youtube, influenceTato bakalářská práce se věnuje vztahu českých internetových influencerů ke konceptu fast fashion, kontroverzní obchodní strategii módního průmyslu využívané velkým množstvím značek. Cílem práce je popsat souvislosti tohoto vztahu a pochopit pohled influencerů na problematiku, respektive přiblížit jejich názory a vnímání tohoto konceptu ve své tvorbě i v životě. Pro výzkum byla zvolena metoda polostrukturovaných hloubkových rozhovorů a jejich následná analýza. Hlavní zjištění práce se věnují influencerově znalosti konceptu fast fashion, jeho etického vnímání a v také role jeho vlivu na sociálních sítích a vztahu ke svému publiku. Práce se věnuje etickým hranicím a vnitřním pravidlům influencerů při veřejném vystupování na sociálních sítích a přijímání spoluprací s komerčními i nekomerčními organizacemi, zejména v oblasti módy.
This thesis focuses on the relationship between Czech social media influencers and fast fashion (a controversial business strategy used by many fashion industry brands). The aim of the thesis is to describe this relationship and set out the opinions and perceptions of influencers with respect to fast fashion in the context of their social media content and their lives. In-depth interviews and their subsequent analysis were used as the research method in this thesis. The main focus of this thesis is on influencer's knowledge of fast fashion, his ethical perception and his overall social media influence and relationship with his subscribers/followers. The thesis describes influencers' ethical boundaries and internal rules about their social media activity and collaborations with either commercial or non- commercial organizations, especially fashion companies.