Faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj
Factors which influence children's and adolescent's motivation for playing musical instrument
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103267Identifiers
Study Information System: 190975
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Šnoblová, Vladěna
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
5. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
motivace|hra na hudební nástroj|hudební vývojKeywords (English)
motivation|playing a musical instrument|musical developmentTato bakalářská práce se zabývá faktory, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj u dětí a dospívajících. Tyto faktory vyplývají z obecných teorií motivace. Ukazuje se, že jednotlivé faktory spolu navzájem interagují a dohromady tvoří dynamický systém faktorů, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj a ta často ovlivňuje je. Návrh výzkumu je zaměřen na porovnání míry motivace žáků s edukačním stylem jejich učitele hudby. Zároveň bude porovnána míra motivace žáků ZUŠ a konzervatoří. Pro výzkum bude použit náš vlastní dotazník motivace ke hře na hudební nástroj a dotazník "Žák o učiteli hudby".
The topics of this bachelor thesis are factors which influence children and adolescents' motivation for playing a musical instrument. These factors follows general theories of motivation. It seems that individual factors create a dynamic system of factors which influence motivation for playing a musical instrument, which often also influences these factors at the same time. The proposed research aims at comparing motivation for playing a musical instrument of pupils to an educational style of music teacher. At the same time extent of motivation of pupils of public elementary musical schools and students of conservatories will be compared. Our own Questionaire of motivation for playing a musical instrument and a modified questionaire "Pupil about teacher of music" will be used for a purpose of our research.