Show simple item record

Factors which influence children's and adolescent's motivation for playing musical instrument
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorKratochvíl, Filip
dc.date.accessioned2018-10-25T08:48:35Z
dc.date.available2018-10-25T08:48:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103267
dc.description.abstractThe topics of this bachelor thesis are factors which influence children and adolescents' motivation for playing a musical instrument. These factors follows general theories of motivation. It seems that individual factors create a dynamic system of factors which influence motivation for playing a musical instrument, which often also influences these factors at the same time. The proposed research aims at comparing motivation for playing a musical instrument of pupils to an educational style of music teacher. At the same time extent of motivation of pupils of public elementary musical schools and students of conservatories will be compared. Our own Questionaire of motivation for playing a musical instrument and a modified questionaire "Pupil about teacher of music" will be used for a purpose of our research.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá faktory, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj u dětí a dospívajících. Tyto faktory vyplývají z obecných teorií motivace. Ukazuje se, že jednotlivé faktory spolu navzájem interagují a dohromady tvoří dynamický systém faktorů, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj a ta často ovlivňuje je. Návrh výzkumu je zaměřen na porovnání míry motivace žáků s edukačním stylem jejich učitele hudby. Zároveň bude porovnána míra motivace žáků ZUŠ a konzervatoří. Pro výzkum bude použit náš vlastní dotazník motivace ke hře na hudební nástroj a dotazník "Žák o učiteli hudby".cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivace|hra na hudební nástroj|hudební vývojcs_CZ
dc.subjectmotivation|playing a musical instrument|musical developmenten_US
dc.titleFaktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástrojcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId190975
dc.title.translatedFactors which influence children's and adolescent's motivation for playing musical instrumenten_US
dc.contributor.refereeŠnoblová, Vladěna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá faktory, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj u dětí a dospívajících. Tyto faktory vyplývají z obecných teorií motivace. Ukazuje se, že jednotlivé faktory spolu navzájem interagují a dohromady tvoří dynamický systém faktorů, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj a ta často ovlivňuje je. Návrh výzkumu je zaměřen na porovnání míry motivace žáků s edukačním stylem jejich učitele hudby. Zároveň bude porovnána míra motivace žáků ZUŠ a konzervatoří. Pro výzkum bude použit náš vlastní dotazník motivace ke hře na hudební nástroj a dotazník "Žák o učiteli hudby".cs_CZ
uk.abstract.enThe topics of this bachelor thesis are factors which influence children and adolescents' motivation for playing a musical instrument. These factors follows general theories of motivation. It seems that individual factors create a dynamic system of factors which influence motivation for playing a musical instrument, which often also influences these factors at the same time. The proposed research aims at comparing motivation for playing a musical instrument of pupils to an educational style of music teacher. At the same time extent of motivation of pupils of public elementary musical schools and students of conservatories will be compared. Our own Questionaire of motivation for playing a musical instrument and a modified questionaire "Pupil about teacher of music" will be used for a purpose of our research.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV