Show simple item record

The relation of Czech film of the 1960s to the fine arts.
dc.contributor.advisorKlimešová, Marie
dc.creatorCrhová, Anna
dc.date.accessioned2018-10-23T10:49:54Z
dc.date.available2018-10-23T10:49:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103167
dc.description.abstractThe Bachelor thesis The relation of Czech film of the 1960s to the fine arts is devoted to the extraordinarily prolific decade of Czech cinematography, which was characterized, among other things, by intense interdisciplinary cooperation. The thesis focuses on the possibilities of linking the film with the visual arts - explores them on the example of four films. Automat svět stars an artist Vladimír Boudník and the film also captures the artist during artistic creation. In Křik, the work focuses on residential interiors and artworks in them. The film ... a pátý jezdec je Strach uses the principle of the accumulation of objects, which also appears in the work of fine artists (Běla Kolářová, Arman). Ovoce stromů rajských jíme is characterized by a visually distinctive prologue and the entire film refers to the fine arts by its scenography, while the costumes are closely related to the contemporary fashion.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce Vztah českého filmu 60. let k výtvarnému umění se věnuje mimořádně plodnému desetiletí české kinematografie, které se mimo jiné vyznačovalo intenzivní mezioborovou spoluprací. Práce na příkladech čtyř filmů zkoumá možnosti propojení filmu s výtvarným uměním. V Automatu svět hraje sám sebe umělec, Vladimír Boudník, film jej také zachycuje při tvorbě. U filmu Křik si práce všímá bytových interiérů a uměleckých děl v nich umístěných. Film …a pátý jezdec je Strach pracuje s principem hromadění předmětů, který se objevuje i v tvorbě výtvarných umělců (Běla Kolářová, Arman). Ovoce stromů rajských jíme se vyznačuje především výtvarně výrazným prologem, k výtvarnému umění ale odkazuje celý film svou scénografií, kostýmy oproti tomu úzce souvisí s dobovou módou.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVýtvarné umění|Film|60. léta|Zbyněk Brynych|Jaromil Jireš|Pavel Juráček|Karel Zemancs_CZ
dc.subjectFine Arts|Film|1960s|Zbyněk Brynych|Jaromil Jireš|Pavel Juráček|Karel Zemanen_US
dc.titleVztah českého filmu 60. let k výtvarnému uměnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191478
dc.title.translatedThe relation of Czech film of the 1960s to the fine arts.en_US
dc.contributor.refereeŠtefková, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce Vztah českého filmu 60. let k výtvarnému umění se věnuje mimořádně plodnému desetiletí české kinematografie, které se mimo jiné vyznačovalo intenzivní mezioborovou spoluprací. Práce na příkladech čtyř filmů zkoumá možnosti propojení filmu s výtvarným uměním. V Automatu svět hraje sám sebe umělec, Vladimír Boudník, film jej také zachycuje při tvorbě. U filmu Křik si práce všímá bytových interiérů a uměleckých děl v nich umístěných. Film …a pátý jezdec je Strach pracuje s principem hromadění předmětů, který se objevuje i v tvorbě výtvarných umělců (Běla Kolářová, Arman). Ovoce stromů rajských jíme se vyznačuje především výtvarně výrazným prologem, k výtvarnému umění ale odkazuje celý film svou scénografií, kostýmy oproti tomu úzce souvisí s dobovou módou.cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis The relation of Czech film of the 1960s to the fine arts is devoted to the extraordinarily prolific decade of Czech cinematography, which was characterized, among other things, by intense interdisciplinary cooperation. The thesis focuses on the possibilities of linking the film with the visual arts - explores them on the example of four films. Automat svět stars an artist Vladimír Boudník and the film also captures the artist during artistic creation. In Křik, the work focuses on residential interiors and artworks in them. The film ... a pátý jezdec je Strach uses the principle of the accumulation of objects, which also appears in the work of fine artists (Běla Kolářová, Arman). Ovoce stromů rajských jíme is characterized by a visually distinctive prologue and the entire film refers to the fine arts by its scenography, while the costumes are closely related to the contemporary fashion.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV