Zobrazit minimální záznam

The influence of modern technologies on teaching geography
dc.contributor.advisorHanus, Martin
dc.creatorFirlová, Veronika
dc.date.accessioned2018-10-08T09:55:09Z
dc.date.available2018-10-08T09:55:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102082
dc.description.abstractThis diploma thesis aims to ascertain on the basis of the qualitative research how are tablet computers used in geography lessons, what positive and negative aspects are found and if using of the tablet computers can influence a conception of geography lessons. The main aim is achieved by doing qualitative interviews with lower secondary teachers of geography. To achieve the main aim it as initially necessary to achieve artial aims. Firstly, the term modern technology was defined. Afterwards, the specific technology which will be examined in this diploma thesis in relation to a change the way of teaching was described. The description of pros and cons of utilization of tablet computers in classes was used in the creation of the scenario for the interview. Each teacher can influence teaching with his own approach as well as his attitude, which is involved in the preparation of lessons and the choice of using tablet computers. Essential partial aim is to describe the qualitative research after which the questionnaire could be created and interviews performed and evaluated. Based on the results it could be stated that teachers use the tablet computers in two ways The first way is the usage of computer application to revise the subject matter. This way of using the tablet computers does not influence...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za hlavní cíl na základě kvalitativního výzkumu zjistit, jak jsou tablety v hodinách zeměpisu využívány, jaké to přináší pozitivní a negativní stránky a zda má využívání tabletů ve výuce vliv na pojetí výuky zeměpisu. Hlavního cíle je dosaženo na základě kvalitativního rozhovoru s učiteli zeměpisu základních škol. Ke splnění hlavního cíle bylo potřeba nejprve splnit několik dílčích cílů. Jednak definovat pojem moderní technologie, poté popsat konkrétní technologii, kterou tato práce bude zkoumat ve vztahu ke změně vyučovacích hodin - tablet. Popisu kladů a záporů využití tabletů ve výuce bylo využito při sestavování dotazníku. Každý učitel ovlivňuje výuku svým pojetím, to souvisí s tvorbou hodiny, platí to také pro vyučovací hodiny s tablety. Nezbytným dílčím cílem je popsání kvalitativního výzkumu, poté mohl být vytvořen scénář rozhovoru a následně mohly být rozhovory provedeny a vyhodnoceny. Z informací zjištěných výzkumem vyplývá, že učitelé používají tablety v hodinách zeměpisu především dvěma způsoby. Prvním způsobem, který příliš neovlivňuje okolnosti výuky je využívání aplikací, které jsou využívány většinou k opakování. Druhý způsob využívání tabletů je založen na vyhledávání informací a následné práci s nimi. Tento způsob je většinou provázen výraznějšími...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectTabletsen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectmodern technologyen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectTabletycs_CZ
dc.subjectzeměpiscs_CZ
dc.subjectmoderní technologiecs_CZ
dc.subjectvyučovánícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.titleVliv moderních technologií na výuku zeměpisucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-14
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId155106
dc.title.translatedThe influence of modern technologies on teaching geographyen_US
dc.contributor.refereeFikarová, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za hlavní cíl na základě kvalitativního výzkumu zjistit, jak jsou tablety v hodinách zeměpisu využívány, jaké to přináší pozitivní a negativní stránky a zda má využívání tabletů ve výuce vliv na pojetí výuky zeměpisu. Hlavního cíle je dosaženo na základě kvalitativního rozhovoru s učiteli zeměpisu základních škol. Ke splnění hlavního cíle bylo potřeba nejprve splnit několik dílčích cílů. Jednak definovat pojem moderní technologie, poté popsat konkrétní technologii, kterou tato práce bude zkoumat ve vztahu ke změně vyučovacích hodin - tablet. Popisu kladů a záporů využití tabletů ve výuce bylo využito při sestavování dotazníku. Každý učitel ovlivňuje výuku svým pojetím, to souvisí s tvorbou hodiny, platí to také pro vyučovací hodiny s tablety. Nezbytným dílčím cílem je popsání kvalitativního výzkumu, poté mohl být vytvořen scénář rozhovoru a následně mohly být rozhovory provedeny a vyhodnoceny. Z informací zjištěných výzkumem vyplývá, že učitelé používají tablety v hodinách zeměpisu především dvěma způsoby. Prvním způsobem, který příliš neovlivňuje okolnosti výuky je využívání aplikací, které jsou využívány většinou k opakování. Druhý způsob využívání tabletů je založen na vyhledávání informací a následné práci s nimi. Tento způsob je většinou provázen výraznějšími...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis aims to ascertain on the basis of the qualitative research how are tablet computers used in geography lessons, what positive and negative aspects are found and if using of the tablet computers can influence a conception of geography lessons. The main aim is achieved by doing qualitative interviews with lower secondary teachers of geography. To achieve the main aim it as initially necessary to achieve artial aims. Firstly, the term modern technology was defined. Afterwards, the specific technology which will be examined in this diploma thesis in relation to a change the way of teaching was described. The description of pros and cons of utilization of tablet computers in classes was used in the creation of the scenario for the interview. Each teacher can influence teaching with his own approach as well as his attitude, which is involved in the preparation of lessons and the choice of using tablet computers. Essential partial aim is to describe the qualitative research after which the questionnaire could be created and interviews performed and evaluated. Based on the results it could be stated that teachers use the tablet computers in two ways The first way is the usage of computer application to revise the subject matter. This way of using the tablet computers does not influence...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV