Show simple item record

Life Goals In Relation to Age and Generativity
dc.contributor.advisorŠtětovská, Iva
dc.creatorBeranová, Michaela
dc.date.accessioned2018-10-03T09:58:20Z
dc.date.available2018-10-03T09:58:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101756
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of life goals and their relation to the age and generativity of the individual. In the theoretical part, the life goals are presented in the context of motivation and values, personal well-being and meaningfulness of life. Classification of life goals and selected life goals theories and research methods are also presented. In addition, the diploma thesis deals with the subject of lifelong development and significant milestones in relation to life goals. In connection with Erikson's theory of psychosocial development, concept of generativity and parenthood as one of the elements linked to generativity are also introduced. The empirical part of the diploma thesis aims at verifying the relationship between life goals of a person, his / her age and generativity, respectively, whether the preferences of the life goals are more related to the age of the individual or to his / her attained level of generativity, namely in the period of young adulthood and middle-age when generability is developing. Another sub- goal of the empirical part of the thesis is to find out the relation between the preference of life goals and parenthood. For the realization of the selected research task, a quantitative research project was used, using two questionnaire methods - Loyola...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem životních cílů a jejich vztahem k věku a generativitě jedince. V teoretické části práce představuje životní cíle v kontextu motivace a hodnot, osobní pohody a smysluplnosti života, vymezuje možnosti klasifikace životních cílů a prezentuje vybrané teorie a metody jejich zkoumání. Dále práce rozvíjí téma celoživotního vývoje člověka a významných životních mezníků v souvislosti s životními cíli, a v návaznosti na Eriksonovu teorii psychosociálního vývoje se podrobněji se věnuje představení koncepce generativity a také rodičovství jako jednoho z prvků s generativitou spojovaných. Empirická část práce si klade za cíl ověřit vztah mezi životními cíli člověka, jeho věkem a generativitou, respektive ověřit, zda preference životních cílů souvisí ve větší míře s věkem jedince, nebo jeho dosaženou úrovní generativity, a to konkrétně v období mladé dospělosti a střední dospělosti, kdy se generativita rozvíjí. Další dílčí cíl empirické části práce představuje zjištění souvislosti preference životních cílů s rodičovstvím. Pro realizaci zvoleného výzkumného úkolu byl zvolen kvantitativní výzkumný design s využitým dvou dotazníkových metod - Loyola Generativity Scale pro zjištění úrovně generativity a Aspiration Index pro zkoumání dimenzí životních cílů, výsledky byly získány za...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectŽivotní cíle|generativita|věk|celoživotní vývoj|rodičovstvícs_CZ
dc.subjectLife goals|generativity|age|lifelong development|parenthooden_US
dc.titleŽivotní cíle ve vztahu k věku a generativitěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId197156
dc.title.translatedLife Goals In Relation to Age and Generativityen_US
dc.contributor.refereeBlatný, Marek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem životních cílů a jejich vztahem k věku a generativitě jedince. V teoretické části práce představuje životní cíle v kontextu motivace a hodnot, osobní pohody a smysluplnosti života, vymezuje možnosti klasifikace životních cílů a prezentuje vybrané teorie a metody jejich zkoumání. Dále práce rozvíjí téma celoživotního vývoje člověka a významných životních mezníků v souvislosti s životními cíli, a v návaznosti na Eriksonovu teorii psychosociálního vývoje se podrobněji se věnuje představení koncepce generativity a také rodičovství jako jednoho z prvků s generativitou spojovaných. Empirická část práce si klade za cíl ověřit vztah mezi životními cíli člověka, jeho věkem a generativitou, respektive ověřit, zda preference životních cílů souvisí ve větší míře s věkem jedince, nebo jeho dosaženou úrovní generativity, a to konkrétně v období mladé dospělosti a střední dospělosti, kdy se generativita rozvíjí. Další dílčí cíl empirické části práce představuje zjištění souvislosti preference životních cílů s rodičovstvím. Pro realizaci zvoleného výzkumného úkolu byl zvolen kvantitativní výzkumný design s využitým dvou dotazníkových metod - Loyola Generativity Scale pro zjištění úrovně generativity a Aspiration Index pro zkoumání dimenzí životních cílů, výsledky byly získány za...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of life goals and their relation to the age and generativity of the individual. In the theoretical part, the life goals are presented in the context of motivation and values, personal well-being and meaningfulness of life. Classification of life goals and selected life goals theories and research methods are also presented. In addition, the diploma thesis deals with the subject of lifelong development and significant milestones in relation to life goals. In connection with Erikson's theory of psychosocial development, concept of generativity and parenthood as one of the elements linked to generativity are also introduced. The empirical part of the diploma thesis aims at verifying the relationship between life goals of a person, his / her age and generativity, respectively, whether the preferences of the life goals are more related to the age of the individual or to his / her attained level of generativity, namely in the period of young adulthood and middle-age when generability is developing. Another sub- goal of the empirical part of the thesis is to find out the relation between the preference of life goals and parenthood. For the realization of the selected research task, a quantitative research project was used, using two questionnaire methods - Loyola...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV