Vývoj vnímané akademické účinnosti u studentů psychologie na FF UK
Academic self-efficacy development of psychology students at FF UK
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100524Identifiers
Study Information System: 199349
Collections
- Kvalifikační práce [23751]
Author
Advisor
Referee
Jelínek, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
19. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
vnímaná akademická účinnost|vnímaná osobní účinnost|vysoká škola|emoční inteligence|studentovo zapojeníKeywords (English)
academic self-efficacy|self-efficacy|college|emotional intelligence|student engagementTato bakalářská práce je rozdělena do dvou oddílů. Literárně přehledová část práce je zaměřena na podrobnější teoretické vymezení konceptu vnímané osobní a akademické účinnosti. Návrh výzkumného projektu si klade za cíl vytvořit postup zjišťování vývoje vnímané akademické účinnosti u studentů psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Pro potřeby výzkumu je použita testová baterie, sestávající ze speciálně navrženého dotazníku vnímané akademické účinnosti, testu emoční inteligence a testu studentova zapojení. Jedná se o kvantitativní longitudinální studii, která zachycuje vývoj vnímané akademické účinnosti u studenů psychologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy od počátku studia až po zdárné absolvování oboru.
This bachelor thesis is divided into two sections. Theoretical part of this thesis is focused on more detailed introduction of both concepts: self-efficacy and academic self-efficacy. Aim of the suggestion of research project is to propose a procedure of detection the development of academic self-efficacy at psychology students. For research purposes, I will use a test battery, consisting of a specially designed academic self-efficacy questionnaire, emotional intelligence test and student engagement test. The study is conceived as a quantitative and longitudinal. It will capture academic self-efficacy development of psychology students at Charles University philosophical faculty from the beginning of their studies to their graduation.