Současné vietnamské školství: Diskuze o doučování ve vybraných vietnamských internetových médiích
Contemporary Vietnamese Education System: Discussions of Private Supplementary Tutoring in Selected Vietnamese Online Periodicals
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100464Identifikátory
SIS: 187370
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lopatková, Marta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Etnologie se specializací vietnamistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav Dálného východu
Datum obhajoby
11. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Vietnam, školství, vzdělávání, doučování, médiaKlíčová slova (anglicky)
Vietnam, education, private supplementary tutoring, mediaTato bakalářská práce se zabývá diskuzemi o doučování ve vybraných vietnamských internetových médiích v průběhu školního roku 2015/2016. Cílem je zjistit, jakým způsobem tato média píší o problematice doučování, případně zda je možné mezi nimi vysledovat názorové rozdíly a identifikovat určité linie a způsoby argumentace. První kapitola práce je věnována popisu systému současného vietnamského školství. Druhá kapitola je zaměřena již přímo na problematiku doučování (vietnamsky học thêm). Ve třetí kapitole je nastíněna mediální situace ve Vietnamu. Závěrečnou, čtvrtou, kapitolou práce je kvalitativní obsahová analýza článků o doučování ve zkoumaných médiích. Klíčová slova: Vietnam, školství, vzdělávání, doučování, média
The following thesis deals with discussions of private supplementary tutoring in selected Vietnamese online media in the school year 2015/2016. The aim of this thesis is to discover the attitude of selected media toward private supplementary tutoring and identify ideological differences and specifics in their argumentation. Chapter 1 describes contemporary education system in Vietnam. Chapter 2 focuses on one of the most widely discussed problem of current education system, private supplementary tutoring (học thêm in Vietnamese). Chapter 3 gives a short overview of media situation in Vietnam. Chapter 4, closing chapter of this thesis, contains qualitative content analysis of selected articles in the analysed media. Keywords: Vietnam, education, private supplementary tutoring, media
