Zobrazit minimální záznam

Relaxation massage as an intervention for children with ADHD
dc.contributor.advisorHoráková Hoskovcová, Simona
dc.creatorVostřelová, Hana
dc.date.accessioned2018-07-20T09:55:27Z
dc.date.available2018-07-20T09:55:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100246
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o možnosti využití relaxačních masáží jako intervence u dětí se syndromem deficitu pozornosti s hyperaktivitou. Celá práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje základní charakteristiku poruchy, symptomatologii, pojednává o vývojových a osobnostních zvláštnostech osob s ADHD, věnuje se fungování dítěte v domácím prostředí a ve škole. Zabývá se standardními i méně obvyklými možnostmi léčby. Dále se práce zaměřuje na vybrané možnosti pro zmírnění rušivého chování a vhodné relaxační techniky, které mohou dětem s ADHD pomoci se lépe soustředit. Praktická část předkládá vlastní výzkum, v jehož kvantitativní části bylo ověřováno, zda masáž zlepšuje výkon v testu pozornosti u dětí s ADHD, zda dochází ke zmírnění projevů poruchy a zda se zlepšuje aktuální psychické rozpoložení dítěte. Kvalitativní analýza výpovědí matek k masážím, které spolu s dítětem po dobu čtyř týdnů vykonávaly, zpřesňuje kvantitativní zjištění. Z výzkumu se nepotvrdil statisticky významný vliv masáží na výkon v testu pozornosti, na aktuální psychické rozpoložení dítěte a na zmírnění symptomů. Výsledky naznačují, že náš výzkumný vzorek (n = 36) je možná příliš malý k zjištění statisticky významných účinků.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the possibility of using relaxation massages as an intervention by children with attention deficit hyperactivity disorder. The whole thesis is divided into two parts, the theoretical and practical part. The theoretical part includes the basic characteristics of the disorder, the symptomatology, it deals with the developmental and personality traits of the ADHD, it is concerned with the functioning of the child in the domestic environment and at school. It describes standard and less common treatment options. In addition, the work focuses on selected options for mitigating disruptive behavior and suitable relaxation techniques that can help children with ADHD to improve concentration. The practical part presents own research, where in the quantitative part it was examined whether the massage improves the performance in the test of attention by children with ADHD, if it alleviates the symptoms of the disorder and whether it improves the child's short-term state of mind. A qualitative mothers' reflection about the massages that they performed with their children for 4 weeks specifies the findings. The research did not confirm statistically significant effect of massages neither on the performance in the attention test, on the short-term state of mind nor on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectADHD|children|relaxation techniques|relaxation massageen_US
dc.subjectADHD|děti|relaxační techniky|relaxační masážecs_CZ
dc.titleRelaxační masáže jako intervence pro děti s ADHDcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId190857
dc.title.translatedRelaxation massage as an intervention for children with ADHDen_US
dc.contributor.refereeŠírová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce pojednává o možnosti využití relaxačních masáží jako intervence u dětí se syndromem deficitu pozornosti s hyperaktivitou. Celá práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje základní charakteristiku poruchy, symptomatologii, pojednává o vývojových a osobnostních zvláštnostech osob s ADHD, věnuje se fungování dítěte v domácím prostředí a ve škole. Zabývá se standardními i méně obvyklými možnostmi léčby. Dále se práce zaměřuje na vybrané možnosti pro zmírnění rušivého chování a vhodné relaxační techniky, které mohou dětem s ADHD pomoci se lépe soustředit. Praktická část předkládá vlastní výzkum, v jehož kvantitativní části bylo ověřováno, zda masáž zlepšuje výkon v testu pozornosti u dětí s ADHD, zda dochází ke zmírnění projevů poruchy a zda se zlepšuje aktuální psychické rozpoložení dítěte. Kvalitativní analýza výpovědí matek k masážím, které spolu s dítětem po dobu čtyř týdnů vykonávaly, zpřesňuje kvantitativní zjištění. Z výzkumu se nepotvrdil statisticky významný vliv masáží na výkon v testu pozornosti, na aktuální psychické rozpoložení dítěte a na zmírnění symptomů. Výsledky naznačují, že náš výzkumný vzorek (n = 36) je možná příliš malý k zjištění statisticky významných účinků.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the possibility of using relaxation massages as an intervention by children with attention deficit hyperactivity disorder. The whole thesis is divided into two parts, the theoretical and practical part. The theoretical part includes the basic characteristics of the disorder, the symptomatology, it deals with the developmental and personality traits of the ADHD, it is concerned with the functioning of the child in the domestic environment and at school. It describes standard and less common treatment options. In addition, the work focuses on selected options for mitigating disruptive behavior and suitable relaxation techniques that can help children with ADHD to improve concentration. The practical part presents own research, where in the quantitative part it was examined whether the massage improves the performance in the test of attention by children with ADHD, if it alleviates the symptoms of the disorder and whether it improves the child's short-term state of mind. A qualitative mothers' reflection about the massages that they performed with their children for 4 weeks specifies the findings. The research did not confirm statistically significant effect of massages neither on the performance in the attention test, on the short-term state of mind nor on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV