Budování korporátní identity v prostředí sociálních a nových médií
Building corporate identity through social and new media
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99877Identifiers
Study Information System: 152769
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Miessler, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
25. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Korporátní identita, značky, budování povědomí o značce, marketing, flash sale, nová média, sociální média, e-commerceKeywords (English)
Corporate identity, brand, brand building, marketing, flash sale sites, new media, social media, e-commerceDiplomová práce se věnuje problematice budování korporátní identity v prostředí nových a sociálních médií. Definuje podstatu značek a charakterizuje jejich funkci v marketingových komunikacích. Zabývá se jejich praktickým využitím a popisuje roli značek, jejich hodnotu, účel, postavení a identitu při jejich strategickém řízení. Zejména v rámci sociálních médií, která jsou v práci popsána s ohledem na současnou situaci a predikci do budoucna. V praktické části popisuje budování identity značky Bonami.cz od jejího založení až do dnešních dnů v prostředí sociálních médií a srovnává její komunikaci s americkou značkou Wayfair. Snaží se popsat rozdíly v komunikačních aktivitách a přinést doporučení pro další vývoj. Dále praktická část popisuje vnímání značky Bonami.cz stávajícími zákazníky a potvrzuje či vyvrací výzkumné hypotézy.
The dissertation examines the process of building corporate identity in the new social media. It defines brand images and characterises their functions in marketing communications. It surveys their practical utilisation and describes brand roles and their values, brand status and identity in strategic management, and more particularly in social media which are described herein with regard to the current situation and long-range forecasts. In a practical part it describes the building of brand identity of Bonami.cz since its creation to the present day in the social media, and compares its communication with the U.S. brand Wayfair. It strives to highlight some differences in their communication activities and puts forward recommendations for further development. The practical part then describes the perception of the brand Bonami.cz by the existing customers and confirms and rejects some working hypotheses.