dc.contributor.advisor | Havlová, Jana | |
dc.creator | Suchá, Naděžda | |
dc.date.accessioned | 2018-02-13T11:39:05Z | |
dc.date.available | 2018-02-13T11:39:05Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9966 | |
dc.description.abstract | The aim of this diploma work is to investigate opinions and reflections of pre-school pedagogues in the field where reciprocial relationship is being generace.Each chapter describes the possible forms of co-operation between the family and nursery schoul, how this relationship developes. The new educational programmes in nursery schools come from the General Education Programe for Pre-school Education.This programme helps the pre-school institucions to work on the own schoul programmes. The alternative education programmes might be a good theme for pre-school arrangements.They are described at the of diploma work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Práce zkoumá názory a postřehy předškolních pedagogů a rodičů v oblasti vytváření vzájemné spolupráce. V jednotlivých kapitolách jsou stručně popsány možné formy spolupráce rodiny a mateřské školy, vývoj spolupráce, jeho vliv na současné předškolní vzdělávání a role učitele v tomto procesu. Nové vzdělávací programy v mateřských školách vycházejí z "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání", ten umožňuje předškolním institucím vlastní zpracování školních vzdělávacích programů.Vhodným námětem mohou být i některé alternativní vzdělávací programy pro předškolní zařízení, které jsou popsány v závěru teoretické části diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Hledání nových forem spolupráce rodičů a školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22107 | |
dc.title.translated | Searching for New Forms of Cooperation between Parents and Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Opravilová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 002040101 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce zkoumá názory a postřehy předškolních pedagogů a rodičů v oblasti vytváření vzájemné spolupráce. V jednotlivých kapitolách jsou stručně popsány možné formy spolupráce rodiny a mateřské školy, vývoj spolupráce, jeho vliv na současné předškolní vzdělávání a role učitele v tomto procesu. Nové vzdělávací programy v mateřských školách vycházejí z "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání", ten umožňuje předškolním institucím vlastní zpracování školních vzdělávacích programů.Vhodným námětem mohou být i některé alternativní vzdělávací programy pro předškolní zařízení, které jsou popsány v závěru teoretické části diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this diploma work is to investigate opinions and reflections of pre-school pedagogues in the field where reciprocial relationship is being generace.Each chapter describes the possible forms of co-operation between the family and nursery schoul, how this relationship developes. The new educational programmes in nursery schools come from the General Education Programe for Pre-school Education.This programme helps the pre-school institucions to work on the own schoul programmes. The alternative education programmes might be a good theme for pre-school arrangements.They are described at the of diploma work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020401010106986 | |