Hledání nových forem spolupráce rodičů a školy
Searching for New Forms of Cooperation between Parents and Schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9966Identifiers
Study Information System: 22107
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Opravilová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Práce zkoumá názory a postřehy předškolních pedagogů a rodičů v oblasti vytváření vzájemné spolupráce. V jednotlivých kapitolách jsou stručně popsány možné formy spolupráce rodiny a mateřské školy, vývoj spolupráce, jeho vliv na současné předškolní vzdělávání a role učitele v tomto procesu. Nové vzdělávací programy v mateřských školách vycházejí z "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání", ten umožňuje předškolním institucím vlastní zpracování školních vzdělávacích programů.Vhodným námětem mohou být i některé alternativní vzdělávací programy pro předškolní zařízení, které jsou popsány v závěru teoretické části diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of this diploma work is to investigate opinions and reflections of pre-school pedagogues in the field where reciprocial relationship is being generace.Each chapter describes the possible forms of co-operation between the family and nursery schoul, how this relationship developes. The new educational programmes in nursery schools come from the General Education Programe for Pre-school Education.This programme helps the pre-school institucions to work on the own schoul programmes. The alternative education programmes might be a good theme for pre-school arrangements.They are described at the of diploma work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)