Show simple item record

Generation Y and Hungarian Film
dc.contributor.advisorŠtoll, Martin
dc.creatorRychterová, Karolína
dc.date.accessioned2018-07-27T13:00:11Z
dc.date.available2018-07-27T13:00:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99605
dc.description.abstractThe subject of this master thesis is the interconnection of two quite different topics. These themes are generation and film, specifically Generation Y and Hungarian film. Such a link between these two themes is provided by Hungarian director György Pálfi and his film Taxidermia. The first part of the thesis introduces primarily a theme of the generation, describing generations from Baby boomers to Generation Z. It explains how these cohorts are dated, why they are called like this and what is typical for them. At the same time, the basic knowledge from the historical context is explained, which, in fact, determines these cohorts. The second part of the master thesis focuses on the topic of Hungarian cinematography. It describes the history of Hungarian film, presenting typical directors and their films. There is also a practical part showing what young people of generation Y know or do not know about Hungarian films. The third part of this thesis is called György Pálfi. This section is the most important one. It includes an interview with the director himself and an analysis of his film Taxidermia. This film plays an important role in his work because it brings all our themes together.en_US
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je propojení dvou celkem odlišných témat. Těmito tématy jsou generace a film, konkrétně potom generace Y a maďarský film. Takovým spojovacím bodem těchto dvou témat je maďarský režisér György Pálfi a jeho film Taxidermia. První část diplomové práce představuje především téma generace, rozebírá generace od Baby boomers až po Generaci Z. Vysvětluje, jak se tyto kohorty datují, čím se vyznačují, proč se tak nazývají a co je pro ně typické. Zároveň jsou zde uvedeny základní poznatky z historického kontextu, které nám ony generační kohorty určují. Druhá část diplomové práce je zaměřena na téma maďarské kinematografie. Popisuje zde historii maďarského filmu, představuje její typické tvůrce a jejich filmy. Máme zde také praktickou část, která nám ukazuje, co mladí lidé, zástupci generace Y, vědí či nevědí o maďarských filmech. Třetí část diplomové práce nese název György Pálfi. Tato část je vlastně tou stěžejní. Obsahuje rozhovor se samotným režisérem a rozbor filmu Taxidermia, který v této práci hraje důležitou roli, a to hlavně proto, že nám vlastně spojuje všechna daná témata.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGeneracecs_CZ
dc.subjectBaby boomerscs_CZ
dc.subjectGenerace Xcs_CZ
dc.subjectGenerace Ycs_CZ
dc.subjectGenerace Zcs_CZ
dc.subjectMaďarská kinematografiecs_CZ
dc.subjectGyörgy Pálfics_CZ
dc.subjectTaxidermiacs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectGenerationsen_US
dc.subjectBaby boomersen_US
dc.subjectGeneration Xen_US
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectHungarian cinematographyen_US
dc.subjectGyorgio Palfien_US
dc.subjectTaxidermiaen_US
dc.subjectfilmen_US
dc.titleGenerace Y a maďarský filmcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-21
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId180569
dc.title.translatedGeneration Y and Hungarian Filmen_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
dc.identifier.aleph002192639
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředmětem této diplomové práce je propojení dvou celkem odlišných témat. Těmito tématy jsou generace a film, konkrétně potom generace Y a maďarský film. Takovým spojovacím bodem těchto dvou témat je maďarský režisér György Pálfi a jeho film Taxidermia. První část diplomové práce představuje především téma generace, rozebírá generace od Baby boomers až po Generaci Z. Vysvětluje, jak se tyto kohorty datují, čím se vyznačují, proč se tak nazývají a co je pro ně typické. Zároveň jsou zde uvedeny základní poznatky z historického kontextu, které nám ony generační kohorty určují. Druhá část diplomové práce je zaměřena na téma maďarské kinematografie. Popisuje zde historii maďarského filmu, představuje její typické tvůrce a jejich filmy. Máme zde také praktickou část, která nám ukazuje, co mladí lidé, zástupci generace Y, vědí či nevědí o maďarských filmech. Třetí část diplomové práce nese název György Pálfi. Tato část je vlastně tou stěžejní. Obsahuje rozhovor se samotným režisérem a rozbor filmu Taxidermia, který v této práci hraje důležitou roli, a to hlavně proto, že nám vlastně spojuje všechna daná témata.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this master thesis is the interconnection of two quite different topics. These themes are generation and film, specifically Generation Y and Hungarian film. Such a link between these two themes is provided by Hungarian director György Pálfi and his film Taxidermia. The first part of the thesis introduces primarily a theme of the generation, describing generations from Baby boomers to Generation Z. It explains how these cohorts are dated, why they are called like this and what is typical for them. At the same time, the basic knowledge from the historical context is explained, which, in fact, determines these cohorts. The second part of the master thesis focuses on the topic of Hungarian cinematography. It describes the history of Hungarian film, presenting typical directors and their films. There is also a practical part showing what young people of generation Y know or do not know about Hungarian films. The third part of this thesis is called György Pálfi. This section is the most important one. It includes an interview with the director himself and an analysis of his film Taxidermia. This film plays an important role in his work because it brings all our themes together.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV