Show simple item record

The Role and Learning of Women at Work: a Critical view
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorŠvarcová, Michaela
dc.date.accessioned2018-07-11T09:51:08Z
dc.date.available2018-07-11T09:51:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99500
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je analýza kritických teoretických přístupů k tématu rolí a učení se žen v práci. Zaměřím se na problematiku genderových nerovností v rámci práce a pracovních podmínek, a to ve spojitosti s učením. Tento tematický okruh zasadím do kontextu kritických přístupů a teorií. V práci se budu soustředit na feministické pohledy na danou problematiku v rámci jednotlivých směrů, dále pak na samotné soudobé proměny práce, tedy konkrétní jevy, jako je individualizace a nerovná distribuce sociálních rizik, a to, jak je na ně v rámci kritických přístupů nahlíženo. Součástí práce bude též popis a analýza děl americké teoretičky Iris Marion Young jakožto představitelky socialistického feminismu a autorky teorie spravedlnosti. Zaměřím se také na konceptualizaci práce, zkušeností a učení v soudobém kriticky orientovaném andragogickém výzkumu z oblasti genderové problematiky v pracovním prostředí.cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to analyse various critical theoretical approaches towards women's role and learning at work. My research focuses on education-related gender inequalities at work and in relation to working conditions. This topic is then put into the context of critical approaches and theories. The aspects explored are the feminist views on the subject which differ according to individual movements, as well as the ongoing transformation of work; in this regard, the research deals with concrete phenomena, such as individualization and unequal distribution of social risks, and explores the way they are seen in terms of individual critical approaches. The thesis also describes and analyses the work of Iris Marion Young. An American socialist feminist, Young is the author of the theory of justice. Last but not least, the thesis examines how work, experience and learning are conceptualised in contemporary critical-oriented andragogical research in the area of gender-related issues at work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectgender inequalityen_US
dc.subjectwomen at worken_US
dc.subjectcritical theoryen_US
dc.subjectlearning at worken_US
dc.subjectworken_US
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectgenderová nerovnostcs_CZ
dc.subjectženy v prácics_CZ
dc.subjectkritická teoriecs_CZ
dc.subjectučení se v prácics_CZ
dc.subjectprácecs_CZ
dc.titleRole a učení se žen v práci - kritický pohledcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-19
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId166314
dc.title.translatedThe Role and Learning of Women at Work: a Critical viewen_US
dc.contributor.refereeŠerák, Michal
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je analýza kritických teoretických přístupů k tématu rolí a učení se žen v práci. Zaměřím se na problematiku genderových nerovností v rámci práce a pracovních podmínek, a to ve spojitosti s učením. Tento tematický okruh zasadím do kontextu kritických přístupů a teorií. V práci se budu soustředit na feministické pohledy na danou problematiku v rámci jednotlivých směrů, dále pak na samotné soudobé proměny práce, tedy konkrétní jevy, jako je individualizace a nerovná distribuce sociálních rizik, a to, jak je na ně v rámci kritických přístupů nahlíženo. Součástí práce bude též popis a analýza děl americké teoretičky Iris Marion Young jakožto představitelky socialistického feminismu a autorky teorie spravedlnosti. Zaměřím se také na konceptualizaci práce, zkušeností a učení v soudobém kriticky orientovaném andragogickém výzkumu z oblasti genderové problematiky v pracovním prostředí.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to analyse various critical theoretical approaches towards women's role and learning at work. My research focuses on education-related gender inequalities at work and in relation to working conditions. This topic is then put into the context of critical approaches and theories. The aspects explored are the feminist views on the subject which differ according to individual movements, as well as the ongoing transformation of work; in this regard, the research deals with concrete phenomena, such as individualization and unequal distribution of social risks, and explores the way they are seen in terms of individual critical approaches. The thesis also describes and analyses the work of Iris Marion Young. An American socialist feminist, Young is the author of the theory of justice. Last but not least, the thesis examines how work, experience and learning are conceptualised in contemporary critical-oriented andragogical research in the area of gender-related issues at work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV