Role a učení se žen v práci - kritický pohled
The Role and Learning of Women at Work: a Critical view
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99500Identifikátory
SIS: 166314
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šerák, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
19. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
gender, genderová nerovnost, ženy v práci, kritická teorie, učení se v práci, práceKlíčová slova (anglicky)
gender, gender inequality, women at work, critical theory, learning at work, workCílem bakalářské práce je analýza kritických teoretických přístupů k tématu rolí a učení se žen v práci. Zaměřím se na problematiku genderových nerovností v rámci práce a pracovních podmínek, a to ve spojitosti s učením. Tento tematický okruh zasadím do kontextu kritických přístupů a teorií. V práci se budu soustředit na feministické pohledy na danou problematiku v rámci jednotlivých směrů, dále pak na samotné soudobé proměny práce, tedy konkrétní jevy, jako je individualizace a nerovná distribuce sociálních rizik, a to, jak je na ně v rámci kritických přístupů nahlíženo. Součástí práce bude též popis a analýza děl americké teoretičky Iris Marion Young jakožto představitelky socialistického feminismu a autorky teorie spravedlnosti. Zaměřím se také na konceptualizaci práce, zkušeností a učení v soudobém kriticky orientovaném andragogickém výzkumu z oblasti genderové problematiky v pracovním prostředí.
The purpose of this thesis is to analyse various critical theoretical approaches towards women's role and learning at work. My research focuses on education-related gender inequalities at work and in relation to working conditions. This topic is then put into the context of critical approaches and theories. The aspects explored are the feminist views on the subject which differ according to individual movements, as well as the ongoing transformation of work; in this regard, the research deals with concrete phenomena, such as individualization and unequal distribution of social risks, and explores the way they are seen in terms of individual critical approaches. The thesis also describes and analyses the work of Iris Marion Young. An American socialist feminist, Young is the author of the theory of justice. Last but not least, the thesis examines how work, experience and learning are conceptualised in contemporary critical-oriented andragogical research in the area of gender-related issues at work.