Rovnováha a možnosti jejího ovlivnění motorickým učením
Balance and ways of affecting it by motor learning
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99356Identifikátory
SIS: 189710
Kolekce
- Kvalifikační práce [4323]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janatová, Markéta
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze
Datum obhajoby
18. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
rovnováha, motorické učení, posturální stabilita, posturografieKlíčová slova (anglicky)
balance, motor learning, postural stability, posturographyBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Autor práce: Michaela Janíčková Vedoucí práce: MUDr. Karla Kotková Oponent práce: Název bakalářské práce: Rovnováha a možnosti jejího ovlivnění motorickým učením Abstrakt bakalářské práce Bakalářská práce je teoreticko-praktická. V teoretické části je probrána problematika rovnováhy a motorického učení. Jsou zde vysvětleny důležité pojmy a uvedeny základní standardizovaná vyšetření rovnováhy a fyzioterapeutické metody ovlivňující rovnováhu na principu motorického učení. Praktická část je výzkumného typu, zaměřená na sběr dat a jejich parciální analýzu. Dobrovolně se jí zúčastnilo 16 zdravých dívek bez poruchy rovnováhy. Cílem bylo posoudit vliv motorického učení na rovnováhu těchto probandek. Motorické učení probíhalo 10 týdnů s frekvencí jedné jednotky MU týdně na stabilometrické plošině Nintendo Wii s využitím interaktivního rehabilitačního systému Homebalance. Před zahájením a po absolvování všech 10 jednotek motorického učení byla rovnováha probandek vyšetřena pomocí statické posturografie. Bylo testováno 12 variant stojů. U všech stojů kromě stoje 3 byly sledovány parametry SKG area, SKG lenght, Maximum amplitud ML a Maximum amplitud AP. U stoje 3 byly sledovány parametry Maximum amplitud ML, Maximum amplitud AP, Total area, Forward area, Backward area, Right area a Left area....
OF BACHELOR THESIS Author: Michaela Janíčková Supervisor: MUDr. Karla Kotková Opponent: Title of the bachelor thesis: Balance and ways of affecting it by motor learning Abstract: This bachelor thesis is a theoretical-practical thesis. In the theoretical part, the problems of balance and motor learning, are discussed. This part includes explanation of basic terms and presentation of basic standard balance tests and physiotherapeutic methods improving balance. The practical part is of a research type and focuses on data collection and their partial analysis. The study was performed on 16 respondents - healthy young females without balance dysfunction. The aim of the bachelor thesis was to evaluate an effect of motor learning on the balance of these volunteers. Motor learning took place on stabilometric platform Nintendo Wii Balance Board with the use of interactive Homebalance system. All respondents underwent the program of motor learning once a week for the duration of 10 weeks. Both before and after the learning, the volunteers were examined through static posturography. They performed a series of 12 different standing balance tasks. In all tasks, apart from task 3, SKG area, SKG lenght, Maximum amplitud ML and Maximum amplitud AP parameters were monitored. In balance task 3, Maximum amplitud ML,...