Přínos soukromých institucí pro předškolní výchovu a vzdělávání
Acquisition of private institutions to pre-school education
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92682Identifiers
Study Information System: 185183
Collections
- Kvalifikační práce [23980]
Author
Advisor
Referee
Vincejová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
12. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
dítě předškolního věku|mateřská škola|předškolní vzdělávání|soukromá instituce pro děti předškolního věku|RVP PVKeywords (English)
child of pre-school age|kindergarten|pre-school education|privite institution for pre-school childrenBakalářská práce pojednává o tom, jaký význam mají soukromé instituce pro předškolní výchovu a vzdělávání. V teoretické části je obsažen a popsán historický vývoj mateřských škol a soukromých institucí a vývoj dítěte předškolního věku, neboť o tomto období pojednává celá práce. Teoretická část dále obsahuje kapitolu věnující se legislativě a to především RVP PV a zabývá se typy soukromých zařízení, jež je možno realizovat či navštěvovat. V praktické části je zmíněn proces vzniku konkrétní soukromé instituce ze subjektivního pohledu a popsáno její fungování v průběhu školního roku. Tato část končí zpracováním anketní otázky položené rodičům, proč zvolili tento typ zařízení pro své děti. Klíčová slova Soukromé instituce, mateřská škola, předškolní věk, RVP PV, vývoj dítěte, vznik mateřských škol, vznik soukromých institucí, školní rok, slavnosti.
This bachelor thesis deals with the importance of private institutions for pre-school upbringing and education. There is historical development of kindergartens and private institutions contained in the theoretical part. The whole progression of a child is described there because the whole thesis deals with this period of time. One chapter deals with legislative, primarily RVP PV (Framework Educational Program) and what kind of private institutions are enabled to realize by the law. There is a process of a concrete private institution origin mentioned from subjective perspective and school year progress is described there. At the end of the thesis there is a survey question worked out - Why do parents choose this kind of institution for pre-school upbringing and education for their children. Keywords Private institutions, kindergarten, preschool age, legislation documents, child progression, origin of kindergartens, origin of private institutions, celebrations.