Marketingový výzkum hodnoty značky Umbro na trhu s fotbalovým příslušenstvím
Marketing research of Umbro brand value on the football equipment market
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90788Identifiers
Study Information System: 176650
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Višněvský, Andrej
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
marketingový výzkum, značka, hodnota značky, fotbalové příslušenství, UmbroKeywords (English)
marketing research, brand, brand value, football equipment, UmbroNázev: Marketingový výzkum hodnoty značky Umbro na trhu s fotbalovým příslušenstvím Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jak vnímají hodnotu značky Umbro spotřebitelé fotbalového příslušenství. Dalším z cílů bylo identifikovat postavení značky Umbro vzhledem ke konkurenčním značkám, odhalit její silné a slabé stránky a navrhnout opatření, která by vedla ke zvýšení její hodnoty v očích zákazníků. Metody: Tato práce využívá metodu kvantitativního výzkumu. Pro výzkum bylo nejprve nutné nashromáždit primární data. Ke sběru těchto dat bylo využito elektronické dotazování, výběr respondentů byl proveden částečně ovlivněným vzorkem. Rozsah vzorku respondentů byl stanoven na alespoň 80 respondentů. Výsledky: Výzkum odhalil, že 78% respondentů má osobní zkušenost s fotbalovým produktem značky Umbro. Dále bylo zjištěno, že respondenti při nákupu fotbalového vybavení nejvíce dbají na kvalitu a funkčnost. Tato kritéria vyšla jako dvě z nejlépe hodnocených kritérií značky Umbro. Značce Umbro však podle respondentů chybí propagace, neboť si velká část z nich nedokáže vybavit jakoukoliv propagaci značky Umbro nebo spojení s nějakým známým fotbalovým klubem či hráčem. Klíčová slova: marketingový výzkum, značka, hodnota značky, fotbalové příslušenství, Umbro
Title: Marketing research of Umbro brand value on the football equipment market. Objectives: The main objective of this thesis is to find out how football equipment consumers percieve the value of the Umbro brand. Another objectives included identifying the position of the Umbro brand in comparison to other brands, to determine its strenghts and weaknesses and suggest measures that could lead to increasing the brand's value in the consumers' eyes. Methods: This thesis uses the method of quantitative research. First, it was necessary to collect primary data for this research. Electroning questioning was used to collect such data. The selection of the respondents was done by partially influenced selection. The sample size was defined to at least eighty respondents. Results: The research showed that 78% of respondents have personal experience with football equipment of Umbro brand. It was also found out that product quality and funcionality were the two top rated criteria of Umbro products. This criteria were also among the two most important when it came to customers' preference when buying football equipment. According to respondents, the Umbro brand lacks propagation, as a part of them cannot recall any form of propagation of the Umbro brand. Keywords: marketing research, brand, brand value,...