České soukromé tiskové agentury na příkladu agentury Herminapress
Czech private press agencies on exmaple of agency Herminapress
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86489Identifikátory
SIS: 180006
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Osvaldová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
22. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce "České soukromé tiskové agentury na příkladu agentury Herminapress" prezentuje činnost soukromé tiskové agentury Herminapress, kterou původně jako fotoagenturu založil novinář a fotograf Jiří Herman v roce 2006, v kontextu působení soukromých tiskových agentur v českém prostředí po roce 1989 a v současnosti. Tato soukromá tisková agentura je na českém trhu unikátní, protože jako jediná nabízí svým odběratelům obsah v podobě fotografie, textu a videa, a svým klientům také služby, které by se daly označit jako public relations. Tato diplomová práce si proto klade za cíl popsat její místo na českém mediálním trhu a pokouší se pojmenovat rozdíl v přístupu produkce veřejné služby (ČTK) oproti produkci, která je primárně určená médiím lifestylového a bulvárního obsahu (Herminapress). Práce čerpá z vlastních zkušeností autorky, která pro tiskovou agenturu Herminapress tři roky vykonávala práci redaktorky a fotografky, dále z rozhovorů s jejími zaměstnanci, klienty a odběrateli, a z odborné literatury. Práce navazuje na diplomové a magisterské práce, které již k tématům soukromých tiskových agentur na českém mediálním trhu po roce 1989 vznikly.V praktické části autorka srovnává textové a obrazové výstupy Herminapress s produkcí České tiskové kanceláře.
Diploma thesis "Czech private press agencies on the example of Herminapress" presents work of the private press agency Herminapress which founded a journalist and photographer Jiří Herman originally as a photo agency in 2006, in the context of action private press agencies on a Czech media market after the year 1989 and in a present time. This private press agency is in the Czech media market unique, because as the only one it offers it's subscribers content in the form of a photograph, text and video, and it's clients also services which could be described as a public relations. This diploma thesis therefore puts a goal to define it's place on the Czech media market. By this work the author tries to define the difference between making the public servise content (ČTK) and work in private press company (Herminapress). The diploma thesis is based on the author's own three years lasting experience as an editor and photographer of the Herminapress, on the interviews with it's employees, clients and subscribers, and on the literature. The diploma thesis builds on a diploma and bachelor thesises which had been allready written to the issue of private press agencies on the czech media market after the year 1989. In the practical part of the work the author compares text and picture outputs of...