Nekalá soutěž v módním průmyslu
Unfair competition within fashion industry
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86163Identifiers
Study Information System: 166501
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Koudelková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce se zabývá problematikou právní regulace nekalosoutěžního jednání příznačného pro marketingovou činnost soutěžitelů v sektoru módního průmyslu. Cílem práce je popsat odpovídajícím způsobem marketing módního průmyslu, nekalou soutěž a zachytit jejich průnik. Četné ilustrace teoretických poznatků na příkladech z praxe napříč celou prací mají přispět k vytvoření uceleného náhledu do předmětné problematiky a k jejímu přiblížení soutěžitelům v této oblasti. V praktické části jsou dále analyzovány klíčové poznatky z teoretické části, která se člení na kapitoly a jejich podkapitoly. Úvodem je představeno téma společně s důvody, které vedly k jeho výběru. Dále je nastíněna struktura práce, jejíž výsledná podoba je konfrontována s tezí. Následující podkapitoly jsou věnovány vedle normativního a marketingového vymezení jednotlivých aspektů také kritickým úvahám a návrhům na jejich zlepšení. V závěrečném shrnutí jsou prezentována zjištění této bakalářské práce, která mohou představovat cenné poznatky pro odbornou i širší veřejnost a přispět k řešení aktuálních otázek na toto téma.
The thesis deals with legal regulation of unfair competition characteristic for marketing activities of competitors within the fashion industry. The aim of this thesis is to describe the fashion marketing, unfair competition and capture their intersection. Numerous illustrations of theoretical recognitions on examples from practice are supposed to contribute throughout the content to the creation of a comprehensive overview on the subject matter in order to bring its findings closer to competitors in this field. In the practical part key findings are analysed based on the theoretical part, which is divided into chapters and subchapters. First of all, the topic is presented along with reasons that led to its selection. Then the structure of the work, whose final form is confronted with the thesis, is outlined. Following subchapters are dedicated, besides the normative and marketing definition of individual aspects, also to critical considerations and suggestions for their improvement. The final summary presents thesis's conclusions, which can provide valuable insights for the professional and wider public while contributing to the solution of certain issues on this matter.