Aktivace sponzoringu kulturních událostí
The cultural events' sponsorship activation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86047Identifikátory
SIS: 179760
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
aktivace sponzoringu, umocňování sponzoringu, artikulace sponzoringu, kulturní sponzoring, sponzoring umění, sponzoring událostí, marketingové trendy, komunikace, bageterie boulevardKlíčová slova (anglicky)
sponsorship activation, sponsorship leveraging, sponsorship articulation, cultural sponsorship, arts sponsorship, event sponsorship, marketing trends, communication, bageterie boulevardBakalářská práce Aktivace sponzoringu kulturních událostí pojednává o tom, jak mohou firmy kreativně informovat veřejnost o sponzorství nějaké kulturní události. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy sponzoring, sponzoring událostí a sponzoring kultury v kontextech marketingové komunikace, event marketingu a art marketingu. Práce se následně věnuje především aktivaci sponzoringu a jejímu významu pro efektivní sponzoring. Jsou představeny klíčové složky pro úspěšnou aktivaci sponzoringu, a to sponzorská aktiva, zdroje, cílové skupiny, kanály a cíle. Na závěr teoretické části práce nabídne seznam aktuálních marketingových a mediálních trendů, které by firmy mohly k aktivaci sponzoringu použít, jako například názorové vůdce, virální marketing, guerillovou komunikaci a nejrůznější nová média. Praktická část sestává z případové studie české firmy Bageterie Boulevard a jejího sponzoringu dokumentárního festivalu Jeden Svět v letech 2012-2014, tato studie analyzuje především použité formy komunikace a komunikační kanály z hlediska artikulace sponzoringu a aktivačního a neaktivačního "umocňování" sponzoringu. Závěrem práce přináší zhodnocení této aktivace a doporučení jak pro Bageterii Boulevard, tak pro ostatní firmy, které by chtěly svůj sponzoring kulturních událostí aktivovat.
The bachelor's thesis The cultural events' sponsorship activation covers the possibilities that a sponsor has to communicate its sponsorship to the public. In the theoretical part, the concepts of sponsorship, event sponsorship and arts sponsorship are explained in the contexts of marketing communication, event marketing and art marketing. The thesis subsequently devotes itself primarily with sponsorship activation and its importance for an effective sponsorship. The key ingredients for successful sponsorship activation are presented, that is to say, sponsorship assets, resources, target groups, channels and objectives. At the end of the theoretical part, the thesis suggests a list of current marketing and media trends that could be used by firms to activate their sponsorship, such as opinion leaders, viral marketing, guerrilla communication and diverse new media. The practical part consists of a case study of a Czech company Bageterie Boulevard and its sponsorship of the documentary festival One World in the years 2012-2014. This study analyses mainly the forms of communication and communication channels from the point of view of sponsorship articulation and activational and non-activational leveraging. In conclusion, the thesis offers evaluation of the stated activation and recommendations both...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Sponzoring České spořitelny
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSekeráková, Aneta (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2017)Datum obhajoby: 11. 9. 2017Title: Sponsorship of Česká spořitelna Objectives: The main purpose of this bachelor thesis is to present the sponsorship relationship between Česká spořitelna and the Czech Olympic Committee, in direct connection with the ... -
Sponzoring týmu Big Shock Racing a jejich vzájemná spolupráce
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKadeřábková, Aneta (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2018)Datum obhajoby: 4. 5. 2018Title: Sponsorship of Big Shock Racing Team and their cooperation Objectives: The aim of this thesis is to suggest new sponsorship offer for potential sponsors of Big Shock Racing Team and realize how the team cooperate ... -
Sponzoring českého házenkářského klubu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOStraková, Karolína (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2022)Datum obhajoby: 22. 6. 2022Title: Sponsorship of the Czech handball club Objectives: The main objective of this diploma thesis is to create a sponsorship package to address and potentially gain the general sponsor of the Czech handball club TJ Sokol ...