Aktivace sponzoringu kulturních událostí
The cultural events' sponsorship activation
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86047Identifiers
Study Information System: 179760
Collections
- Kvalifikační práce [12482]
Author
Advisor
Referee
Halada, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
aktivace sponzoringu, umocňování sponzoringu, artikulace sponzoringu, kulturní sponzoring, sponzoring umění, sponzoring událostí, marketingové trendy, komunikace, bageterie boulevard
Keywords (English)
sponsorship activation, sponsorship leveraging, sponsorship articulation, cultural sponsorship, arts sponsorship, event sponsorship, marketing trends, communication, bageterie boulevard
Bakalářská práce Aktivace sponzoringu kulturních událostí pojednává o tom, jak mohou firmy kreativně informovat veřejnost o sponzorství nějaké kulturní události. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy sponzoring, sponzoring událostí a sponzoring kultury v kontextech marketingové komunikace, event marketingu a art marketingu. Práce se následně věnuje především aktivaci sponzoringu a jejímu významu pro efektivní sponzoring. Jsou představeny klíčové složky pro úspěšnou aktivaci sponzoringu, a to sponzorská aktiva, zdroje, cílové skupiny, kanály a cíle. Na závěr teoretické části práce nabídne seznam aktuálních marketingových a mediálních trendů, které by firmy mohly k aktivaci sponzoringu použít, jako například názorové vůdce, virální marketing, guerillovou komunikaci a nejrůznější nová média. Praktická část sestává z případové studie české firmy Bageterie Boulevard a jejího sponzoringu dokumentárního festivalu Jeden Svět v letech 2012-2014, tato studie analyzuje především použité formy komunikace a komunikační kanály z hlediska artikulace sponzoringu a aktivačního a neaktivačního "umocňování" sponzoringu. Závěrem práce přináší zhodnocení této aktivace a doporučení jak pro Bageterii Boulevard, tak pro ostatní firmy, které by chtěly svůj sponzoring kulturních událostí aktivovat.
The bachelor's thesis The cultural events' sponsorship activation covers the possibilities that a sponsor has to communicate its sponsorship to the public. In the theoretical part, the concepts of sponsorship, event sponsorship and arts sponsorship are explained in the contexts of marketing communication, event marketing and art marketing. The thesis subsequently devotes itself primarily with sponsorship activation and its importance for an effective sponsorship. The key ingredients for successful sponsorship activation are presented, that is to say, sponsorship assets, resources, target groups, channels and objectives. At the end of the theoretical part, the thesis suggests a list of current marketing and media trends that could be used by firms to activate their sponsorship, such as opinion leaders, viral marketing, guerrilla communication and diverse new media. The practical part consists of a case study of a Czech company Bageterie Boulevard and its sponsorship of the documentary festival One World in the years 2012-2014. This study analyses mainly the forms of communication and communication channels from the point of view of sponsorship articulation and activational and non-activational leveraging. In conclusion, the thesis offers evaluation of the stated activation and recommendations both...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sponzoring České spořitelny
Defence status: DEFENDEDSekeráková, Aneta (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2017)Date of defense: 11. 9. 2017Title: Sponsorship of Česká spořitelna Objectives: The main purpose of this bachelor thesis is to present the sponsorship relationship between Česká spořitelna and the Czech Olympic Committee, in direct connection with the ... -
Návrh sponzorských balíčků pro partnery Grand Prix Brno
Defence status: DEFENDEDMichaličová, Eliška (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2014)Date of defense: 12. 9. 2014Název: Návrh sponzorských balíčků pro partnery Grand Prix Brno Cíle práce: Cílem této práce bylo navrhnout nové sponzorské balíčky pro partnery dalšího ročníku závodu v moderní gymnastice Grand Prix Brno. Metody: V práci ... -
Sponzoring týmu Big Shock Racing a jejich vzájemná spolupráce
Defence status: DEFENDEDKadeřábková, Aneta (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2018)Date of defense: 4. 5. 2018Title: Sponsorship of Big Shock Racing Team and their cooperation Objectives: The aim of this thesis is to suggest new sponsorship offer for potential sponsors of Big Shock Racing Team and realize how the team cooperate ...