Show simple item record

Strategies for Overcoming Barriers to Participation in Adult Education
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorPíša, Martin
dc.date.accessioned2017-06-02T11:32:36Z
dc.date.available2017-06-02T11:32:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84167
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolenács_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the issue of barriers to participation in adult education. Survey, which investigates the strategies used for overcoming the barriers to participation in adult education by parents on parental leave, has been prepared on the basis of the contemporary theoretical knowledge on barriers to participation in adult education and inequalities in participation in adult education. Parents on parental leave are one of the groups with uneven access to adult education and they are deterred from participation in education because of situational barriers. Research participants (n = 6, M = 34.5) participated in semi-structured interview, which consists of seven topics related to the respondent's personal history, his academic and professional career and the circumstances of his life. Based on the data, the conditions and mechanisms that help to overcome group-specific barriers to participation in adult education were identified. On the basis of the common elements of respondents' answers the economically oriented strategy for overcoming barriers and the alternative strategy for overcoming barriers were defined. Key words: adult education, continuing education, lifelong learning, lifelong education, barriers to participation in adult education, deterrents to participation in adult education,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávánícs_CZ
dc.subjectceloživotní učenícs_CZ
dc.subjectceloživotní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectbariéry účasti na vzdělávánícs_CZ
dc.subjectznevýhodněný přístup ke vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělávání rodičůcs_CZ
dc.subjectrodičovská dovolenács_CZ
dc.subjectadult educationen_US
dc.subjectcontinuing educationen_US
dc.subjectlifelong learningen_US
dc.subjectlifelong educationen_US
dc.subjectbarriers to participation in adult educationen_US
dc.subjectdeterrents to participation in adult educationen_US
dc.subjectuneven access to educationen_US
dc.subjectparental educationen_US
dc.subjectparental leaveen_US
dc.titleStrategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId138252
dc.title.translatedStrategies for Overcoming Barriers to Participation in Adult Educationen_US
dc.contributor.refereeKuchař, Pavel
dc.identifier.aleph002032729
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolenács_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the issue of barriers to participation in adult education. Survey, which investigates the strategies used for overcoming the barriers to participation in adult education by parents on parental leave, has been prepared on the basis of the contemporary theoretical knowledge on barriers to participation in adult education and inequalities in participation in adult education. Parents on parental leave are one of the groups with uneven access to adult education and they are deterred from participation in education because of situational barriers. Research participants (n = 6, M = 34.5) participated in semi-structured interview, which consists of seven topics related to the respondent's personal history, his academic and professional career and the circumstances of his life. Based on the data, the conditions and mechanisms that help to overcome group-specific barriers to participation in adult education were identified. On the basis of the common elements of respondents' answers the economically oriented strategy for overcoming barriers and the alternative strategy for overcoming barriers were defined. Key words: adult education, continuing education, lifelong learning, lifelong education, barriers to participation in adult education, deterrents to participation in adult education,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV