Zobrazit minimální záznam

Men's motivation for watching TV shows specified for women
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorKrivenkaya, Yana
dc.date.accessioned2017-06-02T06:58:37Z
dc.date.available2017-06-02T06:58:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82986
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je výzkum divácké motivace mužů ke sledování vybraných seriálů, které jsou jejich producenty cíleny primárně na ženské publikum. Účelem práce je zanalyzovat a zhodnotit způsob recepce a motivaci mužského publika jakožto publika, kterému daný mediální obsah není primárně určen. Jako teoretické východisko je v práci použit výzkum mediálních publik a genderové teorie, které slouží jako základ pro podrobnější výzkum žánrového a tematického vymezení vybraných seriálů, kterými zde jsou Sex ve městě, Zoufalé manželky a 2 Socky. Z empirického hlediska představuje tato diplomová práce kvalitativní analýzu, v níž jsou prostřednictvím patnáctí hloubkových rozhovorů s narátory zkoumány jak okolnosti a impulzy sledování vybraného vzorku seriálů, tak i motivace a zájem o určitá témata, které k sledování těchto seriálů vedou. Genderová problematika prezentovaná těmito seriály skrze různá emancipační témata se v rámci této analýzy ukázala jako klíčová vedle problematiky socio-ekonomické, jež se v seriálech projevuje skrze životní styl hlavních postav a vyplývá z nástrojů reklamy a product placementu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis investigates the motivation, engagement and experiences of men as they interact with the selected television shows, which are presented or conceived as shows for women. The purpose of this thesis is to examine, identify and evaluate the motivation of men as a perceived non-target audience for watching the shows. Using gender theories and the audience in media theories as the background of this thesis, it then presents full- scale research on the TV shows "Sex and the City", "Desperate Housewives", "2 Broke Girls" through fifteen in-depth interviews, discovering narrators' viewing experience and reactions. The empirical analysis of this thesis is conducted in light of perceived and reported demographic groups, keeping in mind the sociocultural context of each series. This thesis examines both socio-economic and gender topics, which are represented in the shows by product placement on the first hand, and emancipatory themes on the other.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTelevizní seriálcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectcílová skupinacs_CZ
dc.subjectmediální publikacs_CZ
dc.subjectpopulární kulturacs_CZ
dc.subjectmužics_CZ
dc.subjectSex ve městěcs_CZ
dc.subjectZoufalé manželkycs_CZ
dc.subject2 Sockycs_CZ
dc.subjectTV showen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjecttarget audienceen_US
dc.subjectaudience in mediaen_US
dc.subjectpopular cultureen_US
dc.subjectmenen_US
dc.subjectSex and the Cityen_US
dc.subjectDesperate Housewivesen_US
dc.subject2 Broke Girlsen_US
dc.titleVýzkum divácké motivace mužů při sledování televizních seriálů určených ženámcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-14
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147793
dc.title.translatedMen's motivation for watching TV shows specified for womenen_US
dc.contributor.refereeReifová, Irena
dc.identifier.aleph002103859
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředmětem této diplomové práce je výzkum divácké motivace mužů ke sledování vybraných seriálů, které jsou jejich producenty cíleny primárně na ženské publikum. Účelem práce je zanalyzovat a zhodnotit způsob recepce a motivaci mužského publika jakožto publika, kterému daný mediální obsah není primárně určen. Jako teoretické východisko je v práci použit výzkum mediálních publik a genderové teorie, které slouží jako základ pro podrobnější výzkum žánrového a tematického vymezení vybraných seriálů, kterými zde jsou Sex ve městě, Zoufalé manželky a 2 Socky. Z empirického hlediska představuje tato diplomová práce kvalitativní analýzu, v níž jsou prostřednictvím patnáctí hloubkových rozhovorů s narátory zkoumány jak okolnosti a impulzy sledování vybraného vzorku seriálů, tak i motivace a zájem o určitá témata, které k sledování těchto seriálů vedou. Genderová problematika prezentovaná těmito seriály skrze různá emancipační témata se v rámci této analýzy ukázala jako klíčová vedle problematiky socio-ekonomické, jež se v seriálech projevuje skrze životní styl hlavních postav a vyplývá z nástrojů reklamy a product placementu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates the motivation, engagement and experiences of men as they interact with the selected television shows, which are presented or conceived as shows for women. The purpose of this thesis is to examine, identify and evaluate the motivation of men as a perceived non-target audience for watching the shows. Using gender theories and the audience in media theories as the background of this thesis, it then presents full- scale research on the TV shows "Sex and the City", "Desperate Housewives", "2 Broke Girls" through fifteen in-depth interviews, discovering narrators' viewing experience and reactions. The empirical analysis of this thesis is conducted in light of perceived and reported demographic groups, keeping in mind the sociocultural context of each series. This thesis examines both socio-economic and gender topics, which are represented in the shows by product placement on the first hand, and emancipatory themes on the other.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021038590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV