Trendy v získávání pracovníků
Trends in Recruiting
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80090Identifiers
Study Information System: 165843
CU Caralogue: 990021079490106986
Collections
- Kvalifikační práce [24156]
Author
Advisor
Referee
Běhounková, Olga
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
1. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
trendy, získávání pracovníků, nástroje, technologie, personalisté, nábor, webové stránky, sociální sítě, chytré telefony, kódy rychlé reakce, personální agenturyKeywords (English)
trends, recruiting, tools, technologies, recruiters, recruitment, websites, social networks, smartphones, QR codes, recruitment agenciesBakalářská práce se zabývá nejnovějšími trendy v procesu získávání pracovníků v souvislosti s informačními a komunikačními technologiemi. Pozornost je věnována internetu, sociálním sítím a chytrým telefonům spolu s jejich využitím pro získávání pracovníků. Součástí práce je kvantitativní šetření trendů v získávání pracovníků zaměřené na zjišťování zvyklostí, zkušeností a názorů uchazečů, kteří si v posledním roce hledali zaměstnání, s cílem postihnout situaci ve využívání zmíněných trendů v České republice a jejich další možný vývoj. Klíčová slova získávání pracovníků, personální marketing, značka zaměstnavatele, internet, e-recruitment, sociální sítě, chytré telefony, mobilní recruitment, qr kódy, mobilní aplikace
This thesis deals with the most recent trends in recruiting related to information and communication technologies. The attention is focused on the internet, social networks and smartphones along with the possibilities of their use for recruitment. A part of this thesis is a quantitative survey of trends in recruiting. Practices, experiences and opinions of candidates who were looking for the job in the last year were collected in order to describe the situation of the use of these trends in the Czech Republic and their possible further development. Key words recruitment, HR marketing, employer branding, internet, e-recruitment, social networks, smartphones, mobile recruitment, qr codes, mobile applications