Etický kodex -základní nástroj etického řízení
Code of ethics - a basic tool of ethical management
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79545Identifiers
Study Information System: 141007
Collections
- Kvalifikační práce [14150]
Author
Advisor
Referee
Hraba, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of National Economy
Date of defense
6. 4. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Etický kodex, etika v podnikání, etické řízeníKeywords (English)
Code of Ethics, Business Ethics, Ethical ManagementEtický kodex - základní nástroj etického řízení Shrnutí Předkládaná diplomová práce se věnuje etickému kodexu, který představuje nejvýznamnější nástroj etického řízení podniků. Etický kodex je nad rámec zákonných právních předpisů důležitým a žádoucím projevem podnikové samoregulace. Stanovuje především etické hodnoty a principy a je kotvou etických standardů podnikové kultury. Jedním ze základních faktorů úspěšného a udržitelného podnikání je také dobrá pověst (goodwill) podniku spočívající mimo jiné v tom, jak se podnik chová ke všem participujícím skupinám - především ke svým zaměstnancům, k dodavatelům a k zákazníkům, a zda je společensky odpovědný, přičemž právě tato témata jsou důležitou součástí podnikových etických kodexů. Diplomová práce je strukturována do pěti kapitol. V první části jsou představeny základní pojmy jako etika a morálka, klíčové hodnoty etiky v podnikání a také vzájemné vazby i odlišnosti dvou normativních systémů - práva a morálky. V další kapitole autorka charakterizuje etiku v podnikání jako vědní disciplínu, zaměřuje se i na její úrovně a na vztah etiky a ekonomie. Tato část se rovněž zabývá definicí podniku včetně jeho morálního rozvoje a podnikovou kulturou. Třetí kapitola pojednává o etickém řízení a o principech, na kterých stojí. Uvedeny jsou zde rovněž nástroje etického...
Code of Ethics - Basic Tool of Ethical Management Abstract The presented master's thesis is dedicated to the code of ethics which represents the most important tool of ethical management. The code of ethics is beyond legislation an important company self-regulation act which determines above all ethical values and principles and anchors ethical standards of the corporate culture. One of the fundamental aspects of a successful and sustainable business is also the company goodwill consisting of how the company treats all stakeholder constituencies - primarily employees, suppliers and customers, and of the corporate social responsibility level, while these topics are forming the essential part of the codes of ethics. The master's thesis is structured into five chapters. In the first part, the basic terms as ethics or morality, key values of business ethics and also mutual interaction and differences of the two normative systems - law and morality, are presented. In the next chapter the author describes business ethics as a scientific discipline and focuses on its levels. The relationship between ethics and economy is defined as well. This part also deals with the company definition including the stages of corporate moral development and the corporate culture. The third chapter refers to the ethical management...