Show simple item record

Code of ethics - a basic tool of ethical management
dc.contributor.advisorSeknička, Pavel
dc.creatorRašnerová, Helena
dc.date.accessioned2017-06-01T16:32:56Z
dc.date.available2017-06-01T16:32:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79545
dc.description.abstractEtický kodex - základní nástroj etického řízení Shrnutí Předkládaná diplomová práce se věnuje etickému kodexu, který představuje nejvýznamnější nástroj etického řízení podniků. Etický kodex je nad rámec zákonných právních předpisů důležitým a žádoucím projevem podnikové samoregulace. Stanovuje především etické hodnoty a principy a je kotvou etických standardů podnikové kultury. Jedním ze základních faktorů úspěšného a udržitelného podnikání je také dobrá pověst (goodwill) podniku spočívající mimo jiné v tom, jak se podnik chová ke všem participujícím skupinám - především ke svým zaměstnancům, k dodavatelům a k zákazníkům, a zda je společensky odpovědný, přičemž právě tato témata jsou důležitou součástí podnikových etických kodexů. Diplomová práce je strukturována do pěti kapitol. V první části jsou představeny základní pojmy jako etika a morálka, klíčové hodnoty etiky v podnikání a také vzájemné vazby i odlišnosti dvou normativních systémů - práva a morálky. V další kapitole autorka charakterizuje etiku v podnikání jako vědní disciplínu, zaměřuje se i na její úrovně a na vztah etiky a ekonomie. Tato část se rovněž zabývá definicí podniku včetně jeho morálního rozvoje a podnikovou kulturou. Třetí kapitola pojednává o etickém řízení a o principech, na kterých stojí. Uvedeny jsou zde rovněž nástroje etického...cs_CZ
dc.description.abstractCode of Ethics - Basic Tool of Ethical Management Abstract The presented master's thesis is dedicated to the code of ethics which represents the most important tool of ethical management. The code of ethics is beyond legislation an important company self-regulation act which determines above all ethical values and principles and anchors ethical standards of the corporate culture. One of the fundamental aspects of a successful and sustainable business is also the company goodwill consisting of how the company treats all stakeholder constituencies - primarily employees, suppliers and customers, and of the corporate social responsibility level, while these topics are forming the essential part of the codes of ethics. The master's thesis is structured into five chapters. In the first part, the basic terms as ethics or morality, key values of business ethics and also mutual interaction and differences of the two normative systems - law and morality, are presented. In the next chapter the author describes business ethics as a scientific discipline and focuses on its levels. The relationship between ethics and economy is defined as well. This part also deals with the company definition including the stages of corporate moral development and the corporate culture. The third chapter refers to the ethical management...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectEtický kodexcs_CZ
dc.subjectetika v podnikánícs_CZ
dc.subjectetické řízenícs_CZ
dc.subjectCode of Ethicsen_US
dc.subjectBusiness Ethicsen_US
dc.subjectEthical Managementen_US
dc.titleEtický kodex -základní nástroj etického řízenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-04-06
dc.description.departmentDepartment of National Economyen_US
dc.description.departmentKatedra národního hospodářstvícs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId141007
dc.title.translatedCode of ethics - a basic tool of ethical managementen_US
dc.contributor.refereeHraba, Zdeněk
dc.identifier.aleph002082291
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra národního hospodářstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of National Economyen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csEtický kodex - základní nástroj etického řízení Shrnutí Předkládaná diplomová práce se věnuje etickému kodexu, který představuje nejvýznamnější nástroj etického řízení podniků. Etický kodex je nad rámec zákonných právních předpisů důležitým a žádoucím projevem podnikové samoregulace. Stanovuje především etické hodnoty a principy a je kotvou etických standardů podnikové kultury. Jedním ze základních faktorů úspěšného a udržitelného podnikání je také dobrá pověst (goodwill) podniku spočívající mimo jiné v tom, jak se podnik chová ke všem participujícím skupinám - především ke svým zaměstnancům, k dodavatelům a k zákazníkům, a zda je společensky odpovědný, přičemž právě tato témata jsou důležitou součástí podnikových etických kodexů. Diplomová práce je strukturována do pěti kapitol. V první části jsou představeny základní pojmy jako etika a morálka, klíčové hodnoty etiky v podnikání a také vzájemné vazby i odlišnosti dvou normativních systémů - práva a morálky. V další kapitole autorka charakterizuje etiku v podnikání jako vědní disciplínu, zaměřuje se i na její úrovně a na vztah etiky a ekonomie. Tato část se rovněž zabývá definicí podniku včetně jeho morálního rozvoje a podnikovou kulturou. Třetí kapitola pojednává o etickém řízení a o principech, na kterých stojí. Uvedeny jsou zde rovněž nástroje etického...cs_CZ
uk.abstract.enCode of Ethics - Basic Tool of Ethical Management Abstract The presented master's thesis is dedicated to the code of ethics which represents the most important tool of ethical management. The code of ethics is beyond legislation an important company self-regulation act which determines above all ethical values and principles and anchors ethical standards of the corporate culture. One of the fundamental aspects of a successful and sustainable business is also the company goodwill consisting of how the company treats all stakeholder constituencies - primarily employees, suppliers and customers, and of the corporate social responsibility level, while these topics are forming the essential part of the codes of ethics. The master's thesis is structured into five chapters. In the first part, the basic terms as ethics or morality, key values of business ethics and also mutual interaction and differences of the two normative systems - law and morality, are presented. In the next chapter the author describes business ethics as a scientific discipline and focuses on its levels. The relationship between ethics and economy is defined as well. This part also deals with the company definition including the stages of corporate moral development and the corporate culture. The third chapter refers to the ethical management...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra národního hospodářstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990020822910106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV