Kvalita služeb z pohledu zákazníků sportovního centra Jeremi Sport
Quality of sport services in sport centrum Jeremi Sport from the customer perspective
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78735Identifiers
Study Information System: 163514
Collections
- Kvalifikační práce [8841]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
zákazník, služba, spokojenost, sportovní centrum, kvalita, výzkumKeywords (English)
customer, service, satisfaction, sports centre, quality, researchNázev: Kvalita služeb z pohledu zákazníků sportovního centra Jeremi sport Cíl: Hlavním cílem této diplomové práce je provedení marketingového výzkumu kvality služeb ve sportovním centru Jeremi sport. Výzkum je prováděn prostřednictvím dotazníkového šetření za pomocí Bradyho modelu. Na základě zpracovaných výsledků jsou vytvořeny návrhy a doporučení na zlepšení kvality služeb ve sportovním centru Jeremi. Metody: Pro výzkum byl použit Bradyho model, který se zabývá vnímáním kvality služeb. Jednotlivé dimenze tohoto modelu byly zkoumány prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřeného na zákazníky. Do výzkumu byl zařazen i odhad vedení Jeremi a moje přímé pozorování v průběhu osobního dotazování. Výsledky: Výsledky výzkumu jsou znázorněny grafy, klasifikačními kříži a tabulkami. Prostřednictvím výzkumu byly nalezeny nedostatky, které je podle zákazníků potřeba zlepšit. Na základě těchto výsledků byly vytvořeny návrhy a doporučení, které by měly nedostatky odstranit. Díky tomu by mělo Jeremi sport dosáhnout zlepšení kvality svých služeb a vyšší spokojenosti zákazníků. Klíčová slova: zákazník, služba, spokojenost, sportovní centrum, kvalita, výzkum
Title: Service quality according to customers in sports centre Jeremi Objective: The main goal of this thesis is to execute a marketing research of service quality in sports centre Jeremi. The research is done by a questionnaire survey with the aid of Brady model. Suggestions recommendations for improvements service quality in sports centre Jeremi are made on the basis of compiled results. Methods: Brady model which deals with service quality perception is used for the research. Individual dimensions of this model are studied by a customer-oriented questionnaire survey. The estimation made by the management of sports centre Jeremi and my own direct monitoring were also included in the research. Results: The research results are represented by graphs, cross classification and tables. Shortcomings which should be improved according to customers were found. Suggestions and recommendations were created to eliminate these shortcomings. Afterwards, sports centre Jeremi should reach improvement in service quality and customer satisfaction. Key words: customer, service, satisfaction, sports centre, quality, research