Porovnání marketingové komunikace Českého olympijského výboru a Českého paralympijského výboru v roce 2014 a návrh jejich vzájemné spolupráce
A comparison of the marketing communication of the Czech Olympic Committee and the Czech Paralympic Committee in 2014 and proposal of their mutual cooperation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78235Identifikátory
SIS: 151922
Katalog UK: 990020927260106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šesták, Zdeněk
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
marketingová komunikace, sport, sportovní marketing, Český olympijský výbor, Český paralympijský výbor, olympijské hryKlíčová slova (anglicky)
marketing communication, sport, sport marketing, Czech Olympic Committee, Czech Paralympic Committee, Olympic Games(abstrakt) Sport je celospolečenský fenomén utvářející pozitivní hodnoty a přispívající ke zdravému životnímu stylu. A jako takový je samozřejmě i součástí života lidí s handicapem. Ovšem mezi sportem zdravých a handicapovaných panují značné rozdíly, co se týče financování i zájmu veřejnosti. Cílem této práce je proto na základě porovnání marketingové komunikace Českého olympijského výboru a Českého paralympijského výboru navrhnout zefektivnění jejich vzájemné spolupráce za účelem poskytnutí pokud možno co nejrovnějších podmínek zdravým a handicapovaným sportovcům na všech výkonnostních úrovních. V práci jsem použil metodu deskriptivní analýzy a v jejím závěru navrhuji konkrétní komunikační řešení, která by měla vést k naplnění cíle práce. Na základě porovnání a analýzy komunikace obou zmíněných subjektů se domnívám, že zavedení užší spolupráce povede nejen k finanční úspoře v marketingové oblasti, ale zároveň k nárůstu počtu fanoušků, zvýšení mediálního zájmu a tím v konečném důsledku také ke zvýšení finančních příjmů.
The goal of this work is to propose efficiency improvements in marketing cooperation of the Czech Olympic Committee and the Czech Paralympic Committee on the grounds of the comparison of their marketing communication. Special focus is given to the goals of equal conditions for non-handicapped and handicapped sportsmen at all performance levels. I used the descriptive analysis in this work and as a result I propose specific communication solutions that should lead to fulfilling the goal of the work. On the grounds of the comparison and analysis of the communication of mentioned subjects I expect that a close cooperation can lead to savings in marketing as well as a growth of the supporters base, improvement in media coverage and increased revenues as a result of such changes.
