Porovnání marketingové komunikace Českého olympijského výboru a Českého paralympijského výboru v roce 2014 a návrh jejich vzájemné spolupráce
A comparison of the marketing communication of the Czech Olympic Committee and the Czech Paralympic Committee in 2014 and proposal of their mutual cooperation
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78235Identifiers
Study Information System: 151922
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Šesták, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
13. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketingová komunikace, sport, sportovní marketing, Český olympijský výbor, Český paralympijský výbor, olympijské hryKeywords (English)
marketing communication, sport, sport marketing, Czech Olympic Committee, Czech Paralympic Committee, Olympic Games(abstrakt) Sport je celospolečenský fenomén utvářející pozitivní hodnoty a přispívající ke zdravému životnímu stylu. A jako takový je samozřejmě i součástí života lidí s handicapem. Ovšem mezi sportem zdravých a handicapovaných panují značné rozdíly, co se týče financování i zájmu veřejnosti. Cílem této práce je proto na základě porovnání marketingové komunikace Českého olympijského výboru a Českého paralympijského výboru navrhnout zefektivnění jejich vzájemné spolupráce za účelem poskytnutí pokud možno co nejrovnějších podmínek zdravým a handicapovaným sportovcům na všech výkonnostních úrovních. V práci jsem použil metodu deskriptivní analýzy a v jejím závěru navrhuji konkrétní komunikační řešení, která by měla vést k naplnění cíle práce. Na základě porovnání a analýzy komunikace obou zmíněných subjektů se domnívám, že zavedení užší spolupráce povede nejen k finanční úspoře v marketingové oblasti, ale zároveň k nárůstu počtu fanoušků, zvýšení mediálního zájmu a tím v konečném důsledku také ke zvýšení finančních příjmů.
The goal of this work is to propose efficiency improvements in marketing cooperation of the Czech Olympic Committee and the Czech Paralympic Committee on the grounds of the comparison of their marketing communication. Special focus is given to the goals of equal conditions for non-handicapped and handicapped sportsmen at all performance levels. I used the descriptive analysis in this work and as a result I propose specific communication solutions that should lead to fulfilling the goal of the work. On the grounds of the comparison and analysis of the communication of mentioned subjects I expect that a close cooperation can lead to savings in marketing as well as a growth of the supporters base, improvement in media coverage and increased revenues as a result of such changes.