Emocionalita komunikace ve veřejném prostoru
Emotion expressed in public space communication
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78050Identifiers
Study Information System: 152821
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Zezulková, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
29. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Veřejná sféra, sociální sítě, emocionalita, expresivita, internet, komercionalizace, komerční média, média veřejné služby, FacebookKeywords (English)
Public sphere, social networks, emotionality, expressivity, internet, commercialization, commerce media, public service media, FacebookTato práce se zaměřuje na internet jako na veřejný prostor a zároveň zkoumá, do jaké míry je tento prostor emocionalizovaný. Současně se zabývá tím, jak může emocionalita souviset s komercionalizací. V teoretické části práce získá čtenář orientaci v problematice, která se skládá hned z několika tematických oblastí, aby mohl posléze porozumět výsledkům výzkumu. Poměrně podrobně je teoreticky vymezena veřejná sféra, a to zejména v souvislosti se změnami, kterými prošla po nástupu internetu a sociálních sítí. Teoreticky je vymezeno i téma komunikace na internetu a významný tematický blok tvoří část zabývající se identifikací emocí v mediální komunikaci. V praktické části je analyzováno, do jaké míry na svých facebookových profilech využívají prostředky expresivity vybraná média, přičemž byla záměrně zvolena média komerční i média veřejné služby, jejichž úlohou je mimo jiné podporovat soudržnost společnosti a kultivovat jazykový projev. Součástí zkoumaného vzorku jsou tedy komerční TV Nova a komerční Rádio Impuls a média veřejné služby, mezi která v České republice řadíme Českou televizi a Český rozhlas. Výsledky práce přináší hlubší vhled do problematiky a současně poukazují na nelehké postavení médií veřejné služby na sociálních sítích.
This study focuses on the internet as a public space and explores the emotionality of this area. It is also approached as a case study which investigates the relationship between emotionality and commercialization. In the theoretical part, the concept of the public space and especially its changes that came with the internet and social networks is specified for the reader, to provide a general overview essential to the results of this work. Furthermore, the theme of the communication via internet is defined and the identification of emotions in media communication is explained in the theoretical part. The practical part analyses in which intensity the mass media use the tools of the expressibility on their facebook profiles. These mass media were purposely chosen, one being commercial and the next one the public service television, whose function is to support the social cohesiveness and to cultivate the language. The representatives are television TV Nova and radio Rádio Impuls as the commercial media, television Česká televize and radio Český rozhlas as the public service media. The findings of this thesis provide the insight into the issues and point out the difficult position of the public service media on the social networks.