Show simple item record

Obesity in the Czech media
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorKovářů, Jakub
dc.date.accessioned2018-10-02T16:43:16Z
dc.date.available2018-10-02T16:43:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77421
dc.description.abstractObezita je jedním z nejvážnějších problémů současné civilizace. Ač jsou její příčiny multifaktoriální, někteří autoři z nárůstu obezity viní média. Ty však mohou být viděna i z jiného pohledu. Mohou být vnímána jako prostředek pro aktivizaci lidí směrem ke zdravějšímu životnímu stylu a tím obezitu zmírňovat. Práce vychází z tohoto druhého pohledu. Na základě konceptu health communication jsou formulovány některé požadavky ohledně informování o obezitě. K ověření skutečnosti, zda česká média fungují podle představ health communication, je v práci využita kvantitativní obsahová analýza. Docházím k závěrům, že česká média plní zmíněné požadavky pouze částečně. Sice považují obezitu za problém a podávají fakticky správné informace, ale viní z obezity hlavně individuálního jedince, což není z podle health communication nejvhodnější. Stejně tak nabízejí převážně individuální formy řešení. Výsledky dále ukazují, že se česká média v porovnání se zahraničními médii méně se zaměřují na dětskou obezitu.cs_CZ
dc.description.abstractObesity is one of the most serious problems of the contemporary civilization. Although its causes are multifactorial, some authors blame media for the increase of obesity. However, media can also be seen from another perspective. It can be seen as a tool for activating people towards a healthier lifestyle and thus moderate obesity. This work is based on this second view. On the basis of the health communication are formulated requirements on informing about obesity. I use quantitative content analysis to verify whether Czech media works according to these requirements. I come to the conclusion that the Czech media fulfills the requirements only partially. Although media consider obesity as a problem and gives factually correct information, it blames mostly individuals, which is not in accordance with the recommendations of the health communication. Likewise, it offers mainly individual forms of solutions. Compared with foreign media it focus less on childhood obesity too.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectObesityen_US
dc.subjecthealth communicationen_US
dc.subjectfat studiesen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectlifestyleen_US
dc.subjectObezitacs_CZ
dc.subjecthealth communicationcs_CZ
dc.subjectfat studiescs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.titleObezita v českých médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-28
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId167360
dc.title.translatedObesity in the Czech mediaen_US
dc.contributor.refereeVochocová, Lenka
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
dc.identifier.aleph002094589
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csObezita je jedním z nejvážnějších problémů současné civilizace. Ač jsou její příčiny multifaktoriální, někteří autoři z nárůstu obezity viní média. Ty však mohou být viděna i z jiného pohledu. Mohou být vnímána jako prostředek pro aktivizaci lidí směrem ke zdravějšímu životnímu stylu a tím obezitu zmírňovat. Práce vychází z tohoto druhého pohledu. Na základě konceptu health communication jsou formulovány některé požadavky ohledně informování o obezitě. K ověření skutečnosti, zda česká média fungují podle představ health communication, je v práci využita kvantitativní obsahová analýza. Docházím k závěrům, že česká média plní zmíněné požadavky pouze částečně. Sice považují obezitu za problém a podávají fakticky správné informace, ale viní z obezity hlavně individuálního jedince, což není z podle health communication nejvhodnější. Stejně tak nabízejí převážně individuální formy řešení. Výsledky dále ukazují, že se česká média v porovnání se zahraničními médii méně se zaměřují na dětskou obezitu.cs_CZ
uk.abstract.enObesity is one of the most serious problems of the contemporary civilization. Although its causes are multifactorial, some authors blame media for the increase of obesity. However, media can also be seen from another perspective. It can be seen as a tool for activating people towards a healthier lifestyle and thus moderate obesity. This work is based on this second view. On the basis of the health communication are formulated requirements on informing about obesity. I use quantitative content analysis to verify whether Czech media works according to these requirements. I come to the conclusion that the Czech media fulfills the requirements only partially. Although media consider obesity as a problem and gives factually correct information, it blames mostly individuals, which is not in accordance with the recommendations of the health communication. Likewise, it offers mainly individual forms of solutions. Compared with foreign media it focus less on childhood obesity too.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990020945890106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV