Vytrvalostní předpoklady u dětí staršího školního věku
The ability to assess the physical endurance of students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76941Identifikátory
SIS: 140113
Kolekce
- Kvalifikační práce [8432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hlavička, Petr
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Laboratoř sportovní motoriky
Datum obhajoby
16. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vytrvalostní předpoklady, Leger test, index tělesné plnosti, F-test, t-testKlíčová slova (anglicky)
endurance assumptions, Leger test, body mass index, F-test, t-testNázev: Vytrvalostní předpoklady u dětí staršího školního věku Cíle: Cílem této bakalářské práce je diagnostikovat vytrvalostní předpoklady a zjistit hodnoty indexu tělesné plnosti (BMI) u žáků druhého stupně základních škol. Dalším cílem je analyzovatvýsledky u žáků s výukou bez zaměření a u žáků s rozšířenou výukou hudební výchovy a estetiky. Následně bude provedena komparace analyzovaných výsledků s cílem zjistit, jestli mezi žáky těchto dvou škol je statisticky významný rozdíl ve vytrvalostních předpokladech a v indexu tělesné plnosti. Metody: Tato práce je zpracována ve formě kvantitativního výzkumu. Úroveň vytrvalostních předpokladů je zjišťována pomocí vytrvalostního člunkového běhu (Leger test), hodnoty BMI na základě antropometrických znaků. Výsledky jsou vyhodnoceny graficky pomocí histogramů a tabelárně. Analýza je provedena pomocí F-testu a t-testu. Výzkumným souborem jsou žáci dvou škol, jenž první je s výukou bez zaměření a druhá s rozšířenou výukou hudební výchovy a estetiky. Výsledky: Z vyhodnocených a komparovaných výsledků nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl, a proto nelze říct, že by žáci s rozšířenou výukou hudební výchovy a estetiky dosahovali ve vytrvalostních předpokladech horších výsledků, než žáci s výukou bez zaměření. Klíčová slova: vytrvalostní předpoklady, Leger...
Title: The ability to assess the physical endurance of students Objectives: Goal of this bachelor's thesis is to diagnose the endurance assumptions and determine the values of body mass index of students at second degree of primary schools. Another goal is in analyzing the results of students with common range of education and students with extended range of music education and aesthetics. Subsequently will follow comparison of analyzed results with goal of finding out statistical difference which is significant between endurance assumptions and the body mass index. Methods: The thesis is conducted in the form of quantitative research. The level of endurance assumptions is determined by multi-stage fitness test (Leger test) and by the values of BMI based on anthropometric characteristics. Results are evaluated in a form of histograms and tables. Analysis is performed by using a F-test and a t- test. The choosen test samples are students of two schools which first one is with common range of education and the second one is with extended range of music education and aesthetics. Resulsts: From evaluated and compared results is obvious that there is no statistically significant difference and therefore can't be said that students with extended music education and aesthetics would reach worse results in...