Sémiotická analýza propagačních materiálů HME v atletice 2015 v Praze
Semiotic analysis of promotional materials of European Athletics Indoor Championships 2015
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74815Identifikátory
SIS: 167354
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Podzimek, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Propagační materiály, propagace, sportovní akce, atletika, Halové mistrovství Evropy 2015, sémiotická analýza, široká veřejnost, odborná veřejnostKlíčová slova (anglicky)
Promotional materials, promotion, sports event, athletics, European Indoor Championship 2015, semiotic analysis, general public, professional publicPředmětem práce je analýza propagačních materiálů sportovní akce - Halového mistrovství Evropy v atletice 2015, které se uskutečnilo v termínu 5. března - 8. března 2015 v Praze. K tomuto účelu je využita metoda komplexní sémiotické analýzy. Práce obsahuje uvedení do kontextu. Není opomenuto ani teoretické zázemí zvolené metody, je vysvětlen způsob její aplikace na vybraný problém. Jsou definovány hlavní i vedlejší výzkumné otázky a specifikovány formy propagace neboli typy médií, na nichž budou provedeny dílčí sémiotické analýzy. Jelikož se práce zaměřuje na odhalení rozdílů v propagačních materiálech akce cílících na širokou a odbornou veřejnost, byl při výběru konkrétních forem zahrnutých do výzkumu kladen důraz na to, aby měl vzorek pro obě cílové skupiny z hlediska mediálního mixu obdobné složení. V části věnované výzkumu jsou za pomoci výše zmíněné metody analyzovány vybrané typy propagačních materiálů zaměřených na širokou, resp. odbornou veřejnost. Dochází zde k vyložení významů znaků a kódů obsažených v jednotlivých materiálech. Poznatky z analýzy jsou vyhodnoceny prostřednictvím zodpovězení výzkumných otázek. Lze říci, že propagační materiály HME 2015 zaměřené na širokou a odbornou veřejnost se od sebe výrazným způsobem liší. U forem propagace cílících na širokou veřejnost je patrná snaha...
The subject of this thesis is the analysis of promotional materials of the sports event - European Indoor Championship in Athletics, which took place from 5 March to 8 March 2015 in Prague. For this purpose, the method of complex semiotic analysis is used. The thesis includes introduction into context. Theoretical background of chosen method is not omitted. In the thesis is explained the application of semiotic analysis to the selected problem. The main and secondary research questions are defined and there are specified the forms of promotion or types of media, on which are the partial semiotic analysis performed, too. This thesis is aimed on revelation differences in promotional materials of the event targeting the general or the professional public. For this reason, in the course of selecting the specific forms of promotion, which are included in the research, was paid attention on the similar characteristic of the pattern for each target group from the viewpoint of media mix. In the sections dedicated to the research are, by the semiotic analysis, analysed chosen promotional materials targeting the general or the professional public. There are interpreted the meanings of symbols and codes used in the promotional materials. Outputs arising from the analysis are evaluated by answering the...