Show simple item record

Semiotic analysis of promotional materials of European Athletics Indoor Championships 2015
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorTurková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-31T23:24:16Z
dc.date.available2017-05-31T23:24:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74815
dc.description.abstractPředmětem práce je analýza propagačních materiálů sportovní akce - Halového mistrovství Evropy v atletice 2015, které se uskutečnilo v termínu 5. března - 8. března 2015 v Praze. K tomuto účelu je využita metoda komplexní sémiotické analýzy. Práce obsahuje uvedení do kontextu. Není opomenuto ani teoretické zázemí zvolené metody, je vysvětlen způsob její aplikace na vybraný problém. Jsou definovány hlavní i vedlejší výzkumné otázky a specifikovány formy propagace neboli typy médií, na nichž budou provedeny dílčí sémiotické analýzy. Jelikož se práce zaměřuje na odhalení rozdílů v propagačních materiálech akce cílících na širokou a odbornou veřejnost, byl při výběru konkrétních forem zahrnutých do výzkumu kladen důraz na to, aby měl vzorek pro obě cílové skupiny z hlediska mediálního mixu obdobné složení. V části věnované výzkumu jsou za pomoci výše zmíněné metody analyzovány vybrané typy propagačních materiálů zaměřených na širokou, resp. odbornou veřejnost. Dochází zde k vyložení významů znaků a kódů obsažených v jednotlivých materiálech. Poznatky z analýzy jsou vyhodnoceny prostřednictvím zodpovězení výzkumných otázek. Lze říci, že propagační materiály HME 2015 zaměřené na širokou a odbornou veřejnost se od sebe výrazným způsobem liší. U forem propagace cílících na širokou veřejnost je patrná snaha...cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this thesis is the analysis of promotional materials of the sports event - European Indoor Championship in Athletics, which took place from 5 March to 8 March 2015 in Prague. For this purpose, the method of complex semiotic analysis is used. The thesis includes introduction into context. Theoretical background of chosen method is not omitted. In the thesis is explained the application of semiotic analysis to the selected problem. The main and secondary research questions are defined and there are specified the forms of promotion or types of media, on which are the partial semiotic analysis performed, too. This thesis is aimed on revelation differences in promotional materials of the event targeting the general or the professional public. For this reason, in the course of selecting the specific forms of promotion, which are included in the research, was paid attention on the similar characteristic of the pattern for each target group from the viewpoint of media mix. In the sections dedicated to the research are, by the semiotic analysis, analysed chosen promotional materials targeting the general or the professional public. There are interpreted the meanings of symbols and codes used in the promotional materials. Outputs arising from the analysis are evaluated by answering the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPropagační materiálycs_CZ
dc.subjectpropagacecs_CZ
dc.subjectsportovní akcecs_CZ
dc.subjectatletikacs_CZ
dc.subjectHalové mistrovství Evropy 2015cs_CZ
dc.subjectsémiotická analýzacs_CZ
dc.subjectširoká veřejnostcs_CZ
dc.subjectodborná veřejnostcs_CZ
dc.subjectPromotional materialsen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.subjectsports eventen_US
dc.subjectathleticsen_US
dc.subjectEuropean Indoor Championship 2015en_US
dc.subjectsemiotic analysisen_US
dc.subjectgeneral publicen_US
dc.subjectprofessional publicen_US
dc.titleSémiotická analýza propagačních materiálů HME v atletice 2015 v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167354
dc.title.translatedSemiotic analysis of promotional materials of European Athletics Indoor Championships 2015en_US
dc.contributor.refereePodzimek, Jan
dc.identifier.aleph002094393
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředmětem práce je analýza propagačních materiálů sportovní akce - Halového mistrovství Evropy v atletice 2015, které se uskutečnilo v termínu 5. března - 8. března 2015 v Praze. K tomuto účelu je využita metoda komplexní sémiotické analýzy. Práce obsahuje uvedení do kontextu. Není opomenuto ani teoretické zázemí zvolené metody, je vysvětlen způsob její aplikace na vybraný problém. Jsou definovány hlavní i vedlejší výzkumné otázky a specifikovány formy propagace neboli typy médií, na nichž budou provedeny dílčí sémiotické analýzy. Jelikož se práce zaměřuje na odhalení rozdílů v propagačních materiálech akce cílících na širokou a odbornou veřejnost, byl při výběru konkrétních forem zahrnutých do výzkumu kladen důraz na to, aby měl vzorek pro obě cílové skupiny z hlediska mediálního mixu obdobné složení. V části věnované výzkumu jsou za pomoci výše zmíněné metody analyzovány vybrané typy propagačních materiálů zaměřených na širokou, resp. odbornou veřejnost. Dochází zde k vyložení významů znaků a kódů obsažených v jednotlivých materiálech. Poznatky z analýzy jsou vyhodnoceny prostřednictvím zodpovězení výzkumných otázek. Lze říci, že propagační materiály HME 2015 zaměřené na širokou a odbornou veřejnost se od sebe výrazným způsobem liší. U forem propagace cílících na širokou veřejnost je patrná snaha...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this thesis is the analysis of promotional materials of the sports event - European Indoor Championship in Athletics, which took place from 5 March to 8 March 2015 in Prague. For this purpose, the method of complex semiotic analysis is used. The thesis includes introduction into context. Theoretical background of chosen method is not omitted. In the thesis is explained the application of semiotic analysis to the selected problem. The main and secondary research questions are defined and there are specified the forms of promotion or types of media, on which are the partial semiotic analysis performed, too. This thesis is aimed on revelation differences in promotional materials of the event targeting the general or the professional public. For this reason, in the course of selecting the specific forms of promotion, which are included in the research, was paid attention on the similar characteristic of the pattern for each target group from the viewpoint of media mix. In the sections dedicated to the research are, by the semiotic analysis, analysed chosen promotional materials targeting the general or the professional public. There are interpreted the meanings of symbols and codes used in the promotional materials. Outputs arising from the analysis are evaluated by answering the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020943930106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV