Klíčové aspekty křesťanské edukace mládeže
Key Aspects of Christian Education of Youth
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73905Identifikátory
SIS: 149233
Kolekce
- Kvalifikační práce [2653]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolář, Pavel
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace
Datum obhajoby
9. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Křesťanská edukace, mládež, adolescence, rozvoj osobnosti, katecheze, náboženská pedagogika, náboženská výchova, křesťanské cíle, prostředky edukaceKlíčová slova (anglicky)
Christian education, youth, adolescence, personality development, catechesis, religious education, religious education, Christian targets, means of educationDiplomová práce se zabývá křesťanskou edukací mládeže a představuje aspekty, které jsou klíčové pro její teoretickou reflexi, promýšlení i praktickou realizaci. Zaměřuje se zejména na možnost aplikace poznatků a postupů z psychologie a pedagogiky a poukazuje na nezbytnost dialogu mezi prakticko-teologickou reflexí a sekulárními přístupy. Tematizuje křesťanskou edukaci (mládeže) jako komplexní celek, který si zasluhuje speciální zaměření. Zkoumá mj. otázku edukačních cílů, a také témat relevantních pro mládež dnešní doby. To úzce souvisí s poznáním specifičnosti mladého člověka a prostředí, v němž žije a má na něj vliv a proto tato práce ukazuje i řadu těchto aspektů. Jako průnik obecných zjištění o křesťanské edukaci a situaci mládeže formuluje několik prostředků, které dnes hrají v procesu křesťanské edukace mládeže významnou roli.
The diploma thesis is concerned with education of young people and it is introducing key aspects for its theoretical reflection, thinks the aspects over and its practical implementation. It is focused to a posibility of aplication the knowledges and the processes from psychology and pedagogy and shows the necessity of a dialog between the practical-theological reflection and the secular access. It points the christian education of youth as a complex unit, which deserves special attention. It explorer, beside other things, the question of educational targets and also relevant issues for the nowadays youth. These things are closely connected with cognition of specifity young man and the environment where he lives and which influences him. And also for this reason this diploma work shows the line of these aspects. As a penetration of general finding out the christian education and the youth situation expresses several means which play the important part of christian education of the youth.