Reklama na potraviny v médiích
Food advertising in the media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73575Identifikátory
SIS: 135799
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Confortiová, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština pro cizince
Katedra / ústav / klinika
Ústav bohemistických studií
Datum obhajoby
8. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Reklama, média, marketingová komunikace, jazyk reklamních sdělení, analýza reklamy, působení reklamy na recipientaKlíčová slova (anglicky)
Advertising, media, marketing communication, language of advertisement, appeal, analysis of advertising, the effect of advertising on the recipient8 ABSTRAKT Tématem této diplomové práce je reklama na potraviny v médiích. V centru pozornosti stojí teoretické vymezení pojmu reklama, funkcí a záměrů reklamy a následná analýza vybraných audiovizuálních a tištěných reklam na potraviny v českém a ruském kulturním prostředí a jejich následné porovnání. Tato diplomová práce je zaměřena především na výzkum reklam z lingvistického a psycholingvistického hlediska, nicméně jsou tady uvedeny i jiné přístupy k analýze reklam, převážně marketingový, do něhož reklama spadá.
1 ABSTRAKT The topic of this thesis is "The food advertising in the mass-media". It focuses basically on defining the conception of advertisement, determines its purpose and intentions. There is a following analysis of the chosen audiovisual and printed advertisement materials for the groceries of the Czech and Russian social environments and their comparison. First of all this thesis focuses on the advertisement research from the linguistic and psycholinguistic point of view, nevertheless other approaches to advertisement analyses are described as well, mostly marketing which is a part of advertising.