Reklama na potraviny v médiích
Food advertising in the media
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73575Identifiers
Study Information System: 135799
CU Caralogue: 990020370590106986
Collections
- Kvalifikační práce [24981]
Author
Advisor
Referee
Confortiová, Helena
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech for Non-Native Speakers
Department
Institute of Czech Studies
Date of defense
8. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Reklama, média, marketingová komunikace, jazyk reklamních sdělení, analýza reklamy, působení reklamy na recipientaKeywords (English)
Advertising, media, marketing communication, language of advertisement, appeal, analysis of advertising, the effect of advertising on the recipient8 ABSTRAKT Tématem této diplomové práce je reklama na potraviny v médiích. V centru pozornosti stojí teoretické vymezení pojmu reklama, funkcí a záměrů reklamy a následná analýza vybraných audiovizuálních a tištěných reklam na potraviny v českém a ruském kulturním prostředí a jejich následné porovnání. Tato diplomová práce je zaměřena především na výzkum reklam z lingvistického a psycholingvistického hlediska, nicméně jsou tady uvedeny i jiné přístupy k analýze reklam, převážně marketingový, do něhož reklama spadá.
1 ABSTRAKT The topic of this thesis is "The food advertising in the mass-media". It focuses basically on defining the conception of advertisement, determines its purpose and intentions. There is a following analysis of the chosen audiovisual and printed advertisement materials for the groceries of the Czech and Russian social environments and their comparison. First of all this thesis focuses on the advertisement research from the linguistic and psycholinguistic point of view, nevertheless other approaches to advertisement analyses are described as well, mostly marketing which is a part of advertising.
