Atomix pro Microsoft Kinect pro Windows
Atomix for Microsoft Kinect for Windows
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72065Identifiers
Study Information System: 126756
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Moško, Juraj
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
8. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Atomix, Kinect, XNAKeywords (English)
Atomix, Kinect, XNANázev práce: Atomix pro Microsoft Kinect pro Windows Autor: Vladimír Mach Katedra (ústav): Katedra softwarového inženýrství Vedoucí diplomové práce: RNDr. David Hoksza, Ph.D. e-mail vedoucího: hokzsa@ksi.mff.cuni.cz Abstrakt: Cílem diplomové práce je seznámit se se schopnostmi pohybového senzoru Kinect od společnosti Microsoft a následně implementovat hru Atomix, která pro své ovládání bude využívat přirozeného uživatelského rozhraní za využití senzoru Kinect. Práce popisuje vlastnosti senzoru Kinect a navrhuje vhodná gesta pro přirozené uživatelské rozhraní hry právě s ohledem na vlastnosti sensoru. Výsledná hra Atomix je implementována s pomocí herní knihovny XNA Framework. Kromě samotné hry je vytvořena aplikace pro vytváření vlastních herních úrovní. Práce také implementuje nezávislé knihovny obsahující třídy pro správu připojeného senzoru Kinect a komponenty pro XNA Framework využitelné i v jiných aplikacích a hrách. Klíčová slova: atomix, kinect, xna
Title: Atomix for Microsoft Kinect for Windows Author: Vladimír Mach Department: Department of Software Engineering Supervisor: RNDr. David Hoksza, Ph.D. Supervisor's e-mail address: hokzsa@ksi.mff.cuni.cz Abstract: The aim of this master thesis is to explore the capabilities of the motion sensing device Kinect by Microsoft and then implement Atomix game that will use natural user interface provided by the Kinect sensor. This thesis describes discovered capabilities and limitations of the sensor and proposes suitable gestures for natural user interface of the Atomix game with respect to the capabilities of the sensor. The resulting game is implemented using the XNA Framework library. Aside from the Atomix game is created an application for creating custom levels. Moreover this thesis also implements independent libraries containing classes for managing the connected Kinect sensors and components for XNA Framework that can be used in other application or games. Keywords: atomix, kinect, xna