Sexualizace Prahy jako turistické destinace
Sexualization of Prague as a Travel Destination
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71665Identifikátory
SIS: 152503
Kolekce
- Kvalifikační práce [6508]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolářová, Kateřina
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
12. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Práce se zabývá sexualizací Prahy jako turistické destinace pro muže. Vzhledem k rozvoji turismu a sex turismu po revoluci práce mapuje současnou podobu sexualizované destinace. Zkoumá jej na základě reprezentací vytvářených subjekty cestovního ruchu, kde analyzuje rozdílnou reprezentaci města Prahy v zaměření na tzv. "stag turismus" a gay sex turismus. Tematizuje tedy objektivizaci místních žen a "gay" mužů s ohledem na historicko-geopolitický kontext, přičemž sleduje prostředky, jakými jsou těla sexualizována a objektivizována. Teoreticky je práce podložená teoriemi reprezentace, turismu a globalizace. Zvolená výzkumná metoda využívá případové studie podložená obsahovou analýzou .
The thesis is dealing with the sexualization of Prague as a travel destinaation for men. Due to the quick evolution of post-socialist Prague, the sex tourism and infrastracture has developed into one of the most sexualized countries in the post-soviet bloc. The aim of this thesis is to show differences between representation of Prague as a Stag tour destination and one of the pressuposingly signified as gay sex tourism. The combination was chosen due to the common form of objectification of the czech male and female bodies which are carrying the influence onto the city. Theoretically, the thesis is based on the theories of tourism and emerging globalisation studies which also importantly influence the sexualisation. The methodology was chosen to cover the differences of unsofar non-researched topic. The case study, using the content analysis to describe the differences.