Analýza didaktické interakce u vybraných družstev házené
Analysis of didactic interaction with selected handball teams
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71285Identifikátory
SIS: 127255
Katalog UK: 990018543150106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Süss, Vladimír
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sportovní hry
Datum obhajoby
18. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Trenér, utkání, korekce, děti, házená, ADIKlíčová slova (anglicky)
Coach, match, correction, children, handball, ADINázev práce: Analýza didaktické interakce u vybraných družstev házené Cíle práce: Cílem práce je analyzovat chování a projevy trenérů z různých klubů v kategorii mladších žákyň během tří utkání na turnaji, zaznamenat jejich výsledky a poté jejich průměrné hodnoty na utkání porovnat mezi sebou a s teorií. Posuzovány budou hodnoty ze zkráceného kategoriálního systému analýzy didaktické interakce (ADI) a především poměry průměrných hodnot vybraných subkategorií mezi jednotlivými trenéry. Metoda: Údaje jsme získali od trenérů v podobě hlasového záznamu, který byl analyzován pomocí metody ADI. Na vyhodnocování získaných podkladů jsou použity metody numerické - tabulky a graf. Výsledky: Podle teorie je u trenéra dětí důležitý integrační projev a korekce. To podle získaných výsledků odpovídá. V praxi trenéři podávají spíše informace dominantní formou projevu. Projev integrační se ale také objevuje. Zaznamenána byla také korekce, která je v poměru s pozorováním nízká. Klíčová slova: Trenér, utkání, korekce, děti, házená, ADI
Title: Analysis of didactic interaction with selected handball teams Objectives: The aim is to analyze the behavior and speech of coaches from various clubs in the female junior category during three matches at a tournament, record the results and then compare their average values per match with each other and with the theory. The final assessment will show values from a truncated system of analysis didactic interaction (ADI) and in particular the ratio of the average values from selected subcategories among the coaches. Methods: We received the data from coaches in the form of a voice recording. The evaluation of the obtained data is numerical forms - tables and graph. Results: According to the theory, coaches should praise their charges and correct their mistakes. This corresponds with the obtained results. During practices, information is relayed using a dominant form of expression and praise is minimal. Also, the rate of correction in comparison to the rate of observation was low. Key words: Coach, match, correction, children, handball, ADI
