Srovnání českých televizních debat po prvním kole přímé volby prezidenta a jejich vliv na proměnu mediálního obrazu prezidentských kandidátů
Comparison of Czech television presidental debates after the first round of direct presidential election and their impact on the change of candidate's media image
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71006Identifikátory
SIS: 137390
Kolekce
- Kvalifikační práce [18079]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Roman
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
18. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
přímá volba, prezident, televize, prezidentská debata, obrazová analýza, komparace, Karel Schwarzenberg, Miloš ZemanKlíčová slova (anglicky)
direct election, president, television, presidential debate, image analysis, comparison, Karel Schwarzenberg, Milos ZemanTato práce se zabývá čtyřmi televizními debatami České televize, televize Nova a Prima family, které byly odvysílány ve dnech 17., 18., 23. a 24. ledna 2013. Jde o jediné televizní debaty, které se uskutečnily v období mezi prvním a druhým kolem přímé prezidentské volby. Práce nejprve shrnuje zavedení přímé volby prezidenta v České republice spolu s vývojem volebních kampaní všech jedenácti kandidátů, popisuje průběh prvního kola a mezidobí před druhým kolem volby. Dále práce zmíněné čtyři debaty podrobuje hloubkové analýze, konkrétně analýze kvantitativní v kombinaci s obsahovou analýzou obrazu. Výsledky zkoumání jsou doplněny hodnotovými poznatky z příspěvků Lidových novin, Hospodářských novin a Blesku (s datací od 13. do 25. ledna 2013), kde jsou reflektovány sledované debaty.
This work focuses on four television debates od Czech television, television Nova and television Prima family, which were aired on the January 17, 18, 23 and 24, 2013. These are the only television debates, which took place between the first and the second round of the direct presidential election. The thesis summarizes the formation of the direct presidential election in the Czech Republic along with the development of the electoral campaigns of eleven candidates, describes the progress of the first round and the interim before the second round of the direct presidential election. Furthermore, the work subjectes these four debates to in- depth analysis, quantitative analysis, particularly combinated with a content image analysis. The research results are supplemented by qualitative findings from newspaper articles from the Lidove noviny, Hospodarské noviny and Blesk (January 13 to 25, 2013) reflecting monitored debates.