Chování fotbalového trenéra mládeže
The behaviour of youth football coach
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70075Identifiers
Study Information System: 144587
Collections
- Kvalifikační práce [8927]
Author
Advisor
Referee
Süss, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
zpětná informace, korekce, instrukce, otázka, koučováníKeywords (English)
feedback information, corection, instruction, question, coachingNázev: Chování fotbalového trenéra mládeže. Cíle: Cílem práce je představit didaktickou činnost trenéra mládeže, metody vedení tréninkového procesu, které pohlížejí na svěřence jinak než na cvičný materiál, definovat tyto formy chování trenéra - zpětná informace, korekce, instrukce, otázka a ukázat na příkladech jejich efektivní i neefektivní využití. Metody: V této práci provádím metodu narativního přehledu a modifikovanou analýzu didaktické interakce. Výsledky: Koučování na rozdíl od příkazového stylu odbourává vnitřní bariéry a rozvíjí samostatnost a odpovědnost, zvyšuje sebedůvěru a vytváří vyšší úroveň dovedností. Trenér si musí uvědomovat funkce a efektivitu obsahu a načasování jednotlivých forem svého chování, aby byl tréninkový proces co nejúčinnější. Klíčová slova: zpětná informace, korekce, instrukce, otázka, koučování.
Title: The behaviour of youth football coach Objectives: The objective of this thesis is to present didactic activity of youth football coach, coaching methods that treat the players differently than the training material, define these forms of coach behaviour - feedback information, correction, instruction, question and present examples of effective and ineffective use. Methods: In this thesis I use the method of narrative overview and the modified analysis of didactic interaction. Results: Coaching unlike the style of command breaks down internal barriers and develops independence and responsibility, increases self-confidence and creates a higher level of skills. The coach must be aware of the function and effectiveness of the content and timing of individual forms his behaviour to the training process as efficient as possible. Key words: feedback information, correction, instruction, question, coaching.