Show simple item record

Curious camera through the eyes of its producers
dc.contributor.advisorBednařík, Petr
dc.creatorMoulíková, Dominika
dc.date.accessioned2017-05-27T10:36:39Z
dc.date.available2017-05-27T10:36:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69653
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá televizní magazín Zvědavá kamera, který patřil v 60. letech k nejprogresivnějším představitelům televizní žurnalistiky. Základem pro práci jsou rozhovory s třemi dosud žijícími tvůrci - Otkou Bednářovou, Vladimírem Branislavem a Jaromírem Kinclem. Na základě jejich výpovědí v kombinaci s dobovými dokumenty a dochovanými pořady usiluje tato práce o zodpovězení otázky, jak je možné že i přes četná politicky problematická témata, která redakce Zvědavé kamery přinášela, nebyli tvůrci tohoto magazínu až do období normalizace žádným zásadním způsobem postiženi. V práci jsou podrobně rozebrány klíčové díly magazínu, mimo jiné Volba povolání Otky Bednářové či Spor a Porota Vladimíra Branislava a Jaromíra Kincla. Na základě předložených zjištění rozkrývá tato práce přístupy, které autoři volili, aby mohli v rámci hranic vymezených totalitárním systémem natáčet relativně svobodné pořady.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis explores certain aspects of Zvědavá kamera, a Czechoslovak television journal that belonged among the most progressive pieces of Czechoslovak television journalism in 60-ties. The thesis is based on interviews with 3 of the still living makers of the journal: Otka Bednářová, Vladimír Branislav, and Jaromír Kincl. Based on their testimony, contemporary documents, and available television archive material the main question is being answered as to why Zvědavá kamera was allowed to exist for such a long time despite being politically controversial and why the makers did not face repression much earlier. The most substantial episodes of the journal are being explored in detail, among all Volba povolání (The Choice of Profession) by Otka Bednářová, Spor (Dispute) and Porota (Jury) by Vladimír Branislav and Jaromír Kincl. Based on the presented facts approaches are analyzed the makers took in order to make relatively free television journalism possible within the limits imposed on them by the totalitarian regime.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectZvědavá kameracs_CZ
dc.subjecttelevizní publicistikacs_CZ
dc.subjectOtka Bednářovács_CZ
dc.subjectVladimír Branislavcs_CZ
dc.subjectJaromír Kinclcs_CZ
dc.subjecttotalitní režimcs_CZ
dc.subjectTajemství Čertova jezeracs_CZ
dc.subjectVolba povolánícs_CZ
dc.subjectZvědavá kamera (Curious Camera)en_US
dc.subjecttelevision journalismen_US
dc.subjectOtka Bednářováen_US
dc.subjectVladimír Branislaven_US
dc.subjectJaromír Kinclen_US
dc.subjecttotalitarian regimeen_US
dc.subjectTajemství Čertova jezera (The Mystery of Devil Lake)en_US
dc.subjectVolba povolání (The Choice of Profession)en_US
dc.titleZvědavá kamera očima jejích tvůrcůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId150015
dc.title.translatedCurious camera through the eyes of its producersen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.identifier.aleph001785791
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá televizní magazín Zvědavá kamera, který patřil v 60. letech k nejprogresivnějším představitelům televizní žurnalistiky. Základem pro práci jsou rozhovory s třemi dosud žijícími tvůrci - Otkou Bednářovou, Vladimírem Branislavem a Jaromírem Kinclem. Na základě jejich výpovědí v kombinaci s dobovými dokumenty a dochovanými pořady usiluje tato práce o zodpovězení otázky, jak je možné že i přes četná politicky problematická témata, která redakce Zvědavé kamery přinášela, nebyli tvůrci tohoto magazínu až do období normalizace žádným zásadním způsobem postiženi. V práci jsou podrobně rozebrány klíčové díly magazínu, mimo jiné Volba povolání Otky Bednářové či Spor a Porota Vladimíra Branislava a Jaromíra Kincla. Na základě předložených zjištění rozkrývá tato práce přístupy, které autoři volili, aby mohli v rámci hranic vymezených totalitárním systémem natáčet relativně svobodné pořady.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis explores certain aspects of Zvědavá kamera, a Czechoslovak television journal that belonged among the most progressive pieces of Czechoslovak television journalism in 60-ties. The thesis is based on interviews with 3 of the still living makers of the journal: Otka Bednářová, Vladimír Branislav, and Jaromír Kincl. Based on their testimony, contemporary documents, and available television archive material the main question is being answered as to why Zvědavá kamera was allowed to exist for such a long time despite being politically controversial and why the makers did not face repression much earlier. The most substantial episodes of the journal are being explored in detail, among all Volba povolání (The Choice of Profession) by Otka Bednářová, Spor (Dispute) and Porota (Jury) by Vladimír Branislav and Jaromír Kincl. Based on the presented facts approaches are analyzed the makers took in order to make relatively free television journalism possible within the limits imposed on them by the totalitarian regime.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV