Zobrazit minimální záznam

Iconography of tarot cards, named Tarot of Mantegna
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorSkopalová, Eva
dc.date.accessioned2017-05-27T09:24:06Z
dc.date.available2017-05-27T09:24:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69261
dc.description.abstractIkonografie tarotových karet, řečených Mantegnových Bakalářská práce Eva Skopalová Abstrakt (česky) Práce pojednává o smyslu souboru rytin tarotových karet, řečených Mantegnových. Jednotlivé listy souboru se druží po dekádách do skupin pod písmeny E, D, C, B, A a jejich celkový počet je padesát. Jednotlivé úrovně odpovídají stupňům universa, jak jej chápal renesanční člověk v poslední třetině 15. století v severní Itálii. Práce se zabývá významem jednotlivých úrovní a smyslu celku jako takového. Systém rytin spojuji s myšlením Raymonda Lulla, který byl významným článkem v myšlení Mikuláše Kusánského, jenž je považován za hlavního tvůrce celé myšlenky souboru. Následně je rozpracován odkaz souboru, tzv. druhý život karet, a to jednak myšlenkový odkaz v rámci filozofie Marsilia Ficina, ale také jako idea edukativních her 18. a 19. století.cs_CZ
dc.description.abstractThe Iconography of Tarot Cards Known as the Mantegna Tarot Eva Skopalová Abstract: The text deals with a general idea of The So-Called Tarocchi of Mantegna. Individual sheets of the whole game are grouped by decades with letters E, D, C, B, A, and the total number of sheets is fifty. Each level of the system corresponds to a level of the universe in a way it was comprehended by a Renaissance man in the late 15th century in Northern Italy. The text brings out the idea of each level and the general idea of the whole system as well. I am connecting the system with thoughts of Raymond Lulle, which was an important element in thoughts of Nicolas of Cusa, who is considered to be a major creator of the idea of the ensemble. Subsequently, the reference of cards is dealt as the second life of the ensemble, firstly in the context of thoughts of Marsilio Ficino, but also as an idea of educative games of the 18th and 19th centuries.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttarotové kartycs_CZ
dc.subjectrenesancecs_CZ
dc.subjectikonografiecs_CZ
dc.subjectgrafikacs_CZ
dc.subjectantická ikonografiecs_CZ
dc.subjectrenesanční ikonografiecs_CZ
dc.subjectAndrea Mantegnacs_CZ
dc.subjectPalazzo Schifanoiacs_CZ
dc.subjectkaretní hrycs_CZ
dc.subjectkabalacs_CZ
dc.subjectFerraracs_CZ
dc.subjectRaymond Lullecs_CZ
dc.subjecttarocchics_CZ
dc.subjectvelká arkánacs_CZ
dc.subjectmalá arkánacs_CZ
dc.subjectprima causacs_CZ
dc.subjecttarot cardsen_US
dc.subjectrenaissanceen_US
dc.subjecticonographyen_US
dc.subjectengravingen_US
dc.subjectclassical iconographyen_US
dc.subjectrenaissance iconographyen_US
dc.subjectAndrea Mantegnaen_US
dc.subjectPalazzo Schifanoiaen_US
dc.subjectcard gamesen_US
dc.subjectkabalaen_US
dc.subjectFerrareen_US
dc.subjectRaymond Lulleen_US
dc.subjecttarocchien_US
dc.subjectgreat arcanaen_US
dc.subjectsmall arcanaen_US
dc.subjectprima causaen_US
dc.titleIkonografie tarotových karet, řečených Mantegnovýchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId135717
dc.title.translatedIconography of tarot cards, named Tarot of Mantegnaen_US
dc.contributor.refereePurš, Ivo
dc.identifier.aleph001851994
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csIkonografie tarotových karet, řečených Mantegnových Bakalářská práce Eva Skopalová Abstrakt (česky) Práce pojednává o smyslu souboru rytin tarotových karet, řečených Mantegnových. Jednotlivé listy souboru se druží po dekádách do skupin pod písmeny E, D, C, B, A a jejich celkový počet je padesát. Jednotlivé úrovně odpovídají stupňům universa, jak jej chápal renesanční člověk v poslední třetině 15. století v severní Itálii. Práce se zabývá významem jednotlivých úrovní a smyslu celku jako takového. Systém rytin spojuji s myšlením Raymonda Lulla, který byl významným článkem v myšlení Mikuláše Kusánského, jenž je považován za hlavního tvůrce celé myšlenky souboru. Následně je rozpracován odkaz souboru, tzv. druhý život karet, a to jednak myšlenkový odkaz v rámci filozofie Marsilia Ficina, ale také jako idea edukativních her 18. a 19. století.cs_CZ
uk.abstract.enThe Iconography of Tarot Cards Known as the Mantegna Tarot Eva Skopalová Abstract: The text deals with a general idea of The So-Called Tarocchi of Mantegna. Individual sheets of the whole game are grouped by decades with letters E, D, C, B, A, and the total number of sheets is fifty. Each level of the system corresponds to a level of the universe in a way it was comprehended by a Renaissance man in the late 15th century in Northern Italy. The text brings out the idea of each level and the general idea of the whole system as well. I am connecting the system with thoughts of Raymond Lulle, which was an important element in thoughts of Nicolas of Cusa, who is considered to be a major creator of the idea of the ensemble. Subsequently, the reference of cards is dealt as the second life of the ensemble, firstly in the context of thoughts of Marsilio Ficino, but also as an idea of educative games of the 18th and 19th centuries.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990018519940106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV