dc.contributor.advisor | Konečný, Lubomír | |
dc.creator | Skopalová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T09:24:06Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T09:24:06Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/69261 | |
dc.description.abstract | Ikonografie tarotových karet, řečených Mantegnových Bakalářská práce Eva Skopalová Abstrakt (česky) Práce pojednává o smyslu souboru rytin tarotových karet, řečených Mantegnových. Jednotlivé listy souboru se druží po dekádách do skupin pod písmeny E, D, C, B, A a jejich celkový počet je padesát. Jednotlivé úrovně odpovídají stupňům universa, jak jej chápal renesanční člověk v poslední třetině 15. století v severní Itálii. Práce se zabývá významem jednotlivých úrovní a smyslu celku jako takového. Systém rytin spojuji s myšlením Raymonda Lulla, který byl významným článkem v myšlení Mikuláše Kusánského, jenž je považován za hlavního tvůrce celé myšlenky souboru. Následně je rozpracován odkaz souboru, tzv. druhý život karet, a to jednak myšlenkový odkaz v rámci filozofie Marsilia Ficina, ale také jako idea edukativních her 18. a 19. století. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Iconography of Tarot Cards Known as the Mantegna Tarot Eva Skopalová Abstract: The text deals with a general idea of The So-Called Tarocchi of Mantegna. Individual sheets of the whole game are grouped by decades with letters E, D, C, B, A, and the total number of sheets is fifty. Each level of the system corresponds to a level of the universe in a way it was comprehended by a Renaissance man in the late 15th century in Northern Italy. The text brings out the idea of each level and the general idea of the whole system as well. I am connecting the system with thoughts of Raymond Lulle, which was an important element in thoughts of Nicolas of Cusa, who is considered to be a major creator of the idea of the ensemble. Subsequently, the reference of cards is dealt as the second life of the ensemble, firstly in the context of thoughts of Marsilio Ficino, but also as an idea of educative games of the 18th and 19th centuries. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | tarotové karty | cs_CZ |
dc.subject | renesance | cs_CZ |
dc.subject | ikonografie | cs_CZ |
dc.subject | grafika | cs_CZ |
dc.subject | antická ikonografie | cs_CZ |
dc.subject | renesanční ikonografie | cs_CZ |
dc.subject | Andrea Mantegna | cs_CZ |
dc.subject | Palazzo Schifanoia | cs_CZ |
dc.subject | karetní hry | cs_CZ |
dc.subject | kabala | cs_CZ |
dc.subject | Ferrara | cs_CZ |
dc.subject | Raymond Lulle | cs_CZ |
dc.subject | tarocchi | cs_CZ |
dc.subject | velká arkána | cs_CZ |
dc.subject | malá arkána | cs_CZ |
dc.subject | prima causa | cs_CZ |
dc.subject | tarot cards | en_US |
dc.subject | renaissance | en_US |
dc.subject | iconography | en_US |
dc.subject | engraving | en_US |
dc.subject | classical iconography | en_US |
dc.subject | renaissance iconography | en_US |
dc.subject | Andrea Mantegna | en_US |
dc.subject | Palazzo Schifanoia | en_US |
dc.subject | card games | en_US |
dc.subject | kabala | en_US |
dc.subject | Ferrare | en_US |
dc.subject | Raymond Lulle | en_US |
dc.subject | tarocchi | en_US |
dc.subject | great arcana | en_US |
dc.subject | small arcana | en_US |
dc.subject | prima causa | en_US |
dc.title | Ikonografie tarotových karet, řečených Mantegnových | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-10 | |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 135717 | |
dc.title.translated | Iconography of tarot cards, named Tarot of Mantegna | en_US |
dc.contributor.referee | Purš, Ivo | |
dc.identifier.aleph | 001851994 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Art | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ikonografie tarotových karet, řečených Mantegnových Bakalářská práce Eva Skopalová Abstrakt (česky) Práce pojednává o smyslu souboru rytin tarotových karet, řečených Mantegnových. Jednotlivé listy souboru se druží po dekádách do skupin pod písmeny E, D, C, B, A a jejich celkový počet je padesát. Jednotlivé úrovně odpovídají stupňům universa, jak jej chápal renesanční člověk v poslední třetině 15. století v severní Itálii. Práce se zabývá významem jednotlivých úrovní a smyslu celku jako takového. Systém rytin spojuji s myšlením Raymonda Lulla, který byl významným článkem v myšlení Mikuláše Kusánského, jenž je považován za hlavního tvůrce celé myšlenky souboru. Následně je rozpracován odkaz souboru, tzv. druhý život karet, a to jednak myšlenkový odkaz v rámci filozofie Marsilia Ficina, ale také jako idea edukativních her 18. a 19. století. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Iconography of Tarot Cards Known as the Mantegna Tarot Eva Skopalová Abstract: The text deals with a general idea of The So-Called Tarocchi of Mantegna. Individual sheets of the whole game are grouped by decades with letters E, D, C, B, A, and the total number of sheets is fifty. Each level of the system corresponds to a level of the universe in a way it was comprehended by a Renaissance man in the late 15th century in Northern Italy. The text brings out the idea of each level and the general idea of the whole system as well. I am connecting the system with thoughts of Raymond Lulle, which was an important element in thoughts of Nicolas of Cusa, who is considered to be a major creator of the idea of the ensemble. Subsequently, the reference of cards is dealt as the second life of the ensemble, firstly in the context of thoughts of Marsilio Ficino, but also as an idea of educative games of the 18th and 19th centuries. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018519940106986 | |