Aplikace prvků teorie komunikace K. W. Deutsche na případ prezidentských voleb v ČR 2013
Presidential elections in the Czech republic 2013 in the light of theory of communication
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69173Identifikátory
SIS: 136646
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňa, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie a mezinárodní vztahy
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
K. W. Deutsch, teorie komunikace, Nervy vlády, komunikační kanál, informace, šum, české prezidentské volby 2013, Karel Schwarzenberg, Miloš Zeman, Jana Bobošíková, Přemysl SobotkaKlíčová slova (anglicky)
K. W. Deutsch, communication theory, Nerves of Government, communication channel, information, noise, Czech presidential elections 2013, Karel Schwarzenberg, Miloš Zeman, Jana Bobošíková, Přemysl SobotkaBakalářská práce "Aplikace prvků teorie komunikace K. W. Deutsche na případ prezidentských voleb v ČR 2013" pojednává o teorii původem českého politologa K. W. Deutsche z roku 1963 vycházející z jeho díla Nervy vlády. Základem je definice vlastností komunikačních kanálů využívaných v politických systémech a určení podmínek efektivního přijetí informace. Dále jsou určeny konkrétní komunikační kanály, které nejlépe odpovídají vlastnostem požadovaným Deutschem. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny v analytické části do praxe skrze snahu o určení nejefektivnějšího komunikačního kanálu v rámci kampaní v prezidentských volbách 2013 v ČR, a celkové možnosti přenesení již přes 50 let staré teorie do současného prostředí.
The bachelor's thesis "Presidential elections in the Czech Republic 2013 in the light of theory of communication" is focused on the theory of Czech political scientist K. W. Deutsch. This theory is based on the classic publication Nerves of Government. The thesis deals with the Czech presidential elections in 2013 and analysis of the communication channels of the candidates in the light of specific features of the Deutsch's communication theory. Its goal is to define the most accurate communication channels for usage in political campaigns according to K. W. Deutsch's theory.