Postoje rodičů k občanské společnosti a ke konceptu inkluzivního vzdělávání
Parents' Attitude to Civil Society and to the Concept of Inclusive Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68694Identifikátory
SIS: 140575
Kolekce
- Kvalifikační práce [6375]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Muhič Dizdarevič, Selma
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hodnoty, postoje, občanská společnost, inkluzivní vzdělávání, rozmanitost, rodičeKlíčová slova (anglicky)
Values, Approaches, Civil Society, Inclusive Education, Diversity, ParentsV rámci své diplomové práce jsem se rozhodla zaměřit se na možnost propojení občanské společnosti a inkluzivního vzdělávání skrze sdílené hodnoty a postoje. Inkluze pojímaná jako komplexní přístup znamená zavádění konkrétních hodnot do praxe ve vzdělávání i do společnosti. Hodnoty představují základní motivy našeho jednání. Vše, co děláme, je ovlivněno hodnotami, za každou činností se v pozadí skrývá morálním argument bez ohledu na to, zda si jej uvědomujeme, hodnoty jsou nedílnou součástí celé společnosti. Cílem tohoto výzkumu je popsat a porozumět tomu, zda a jakým způsobem spolu souvisejí postoje k občanské společnosti a k inkluzivnímu vzdělávání. V rámci výzkumu propojení občanské společnosti a inkluze jsem sledovala postoje rodičů, jejichž děti chodí na základní školu, neboť rodiče mohou být aktivně zapojeni v rámci občanské společnosti a zároveň jsou klíčovými aktéry v rámci inkluzivního vzdělávání. Zvoleným přístupem k výzkumu je kvalitativní přístup a základní metodu sběru dat tvoří polostrukturované rozhovory s rodiči žáků vybrané základní školy. Klíčová slova: Hodnoty, postoje, občanská společnost, inkluzivní vzdělávání, rozmanitost, rodiče
This paper is focused on seeking relation between two main concepts, the concept of civil society and the concept of inclusive education. This text is looking for their connection based on values and approaches. Active civil society is central to the evolution of participatory and transparent systems of government, which are as much as system of education essential for economic development. Education is fundamental to building necessary preconditions for social cohesiveness even across multi-cultural diversity. Inclusion doesn't mean just inclusive education, inclusion is main approach how we might change society by implementing concrete set of values into the system of education and into the system of society as a whole. The values have main influence on people's behavior. The main aim of this paper is to describe and to understand relationship and connectivity between approaches to inclusive education and between approaches to civil society. Answer to this question brings qualitative research and semi-structured interviews with parents of school children. Parents play main role in both, civil society and inclusive education. Key words: Values, Approaches, Civil Society, Inclusive Education, Diversity, Parents